×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
دستور استاندار بر بررسی علل تعطیلی واحدها در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی

به گزارش توس اکو، یعقوبعلی نظری، در یکصدودهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی، خواستار بررسی دقیق مشکلات و کمبودهای زیرساختی هر کدام از شهرک‌های صنعتی به صورت ویژه از سوی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری شد و تاکید کرد: پس از علل این موضوع، بایستی تدابیر لازم برای رفع مشکلات در راستای تأمین نیاز واحدهای ایجادی و توسعه ظرفیت واحدهای مشغول به کار اتخاذ شود.

وی در خصوص دستور کار «بررسی موانع و مشکلات شهرک صنعتی کاویان پیرامون چالش‌های تأمین آب، برق و گاز»، تصریح کرد: در این خصوص همه سازمان‌ها به ویژه شرکت‌های آب، برق و گاز باید وظایف خود را اجرا کرده و این موضوع را به طور اساسی رفع کنند.

نظری خاطرنشان کرد: تا هنگامی که زیرساخت‌ها فراهم می‌شود و تولید و مصرف انرژی به تعادل می‌رسد، می‌توان از ظرفیت‌های خالی موجود به منظور ارائه به سایر واحدهای نیازمند استفاده کرد.

استاندار خراسان رضوی افزود: سند ارائه شده به واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی در خصوص بهره‌برداری است و باید انشعابات داده شده به واحدهای تعطیل از آنان گرفته شده و به سایر واحدها ارائه گردد. همچنین آن دسته از واحدهایی که از بخشی از ظرفیت خود استفاده می‌کنند هم باید تلاش نمایند از ظرفیت خود به طور کامل استفاده کنند. اصل بر این است که همه واحدهای مستقر در شهرک صنعتی به ظرفیت تولید و فعالیت برسند.

وی در خصوص نخستین دستور کار این جلسه با موضوع «تداخل وظایف و ماموریت‌های دستگاه‌های متولی تشخیص تعیین عوارض و رسم‌الخط انگلیسی تابلوهای دو زبانه مشاغل» نیز، اظهار کرد: به این موضوع از دو منظر باید نگریسته شود؛ نخست، ضرورت پاسداشت، حفظ و ترویج زبان فارسی است که باید مورد توجه باشد و دیگری، نیازمندی‌های موجود برای استفاده از زبان انگلیسی در نوشتن برخی از تابلوهای راهنمایی و اطلاع‌رسانی است که با توجه به زائرپذیر بودن شهر همگان بر آن صحه می‌گذارند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در این خصوص بایستی اسناد بالادستی ملاک عمل قرار گیرد و مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص دریافت عوارض دو تا پنج برابری از واحدهای دارای تابلوهای دو زبانه اصلاح شود. از سویی، بایستی بر استفاده از نام‌های فارسی و رعایت نسبت ۳۰ به ۷۰ در اندازه نوشتار فارسی و انگلیسی در تابلو تأکید شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.