×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
تجلیل از فعالان حوزه خدمت‌رسانی به زائران نوروزی در مراسم شکرانه خدمت

به گزارش توس اکو، یعقوبعلی نظری شامگاه پنجشنبه ۳۰ فروردین در مراسم شکرانه خدمت “قرارگاه عملیاتی ارائه خدمات به زائران” که در سالن همایش‌های ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان استان برگزار شد، گفت: فرهنگ خدمت به زائران در مشهد و استان در حال نهادینه شدن است و اکنون در برخی مسائل که سال‌های قبل چالش داشتیم دیگر دغدغه نداریم و با تجربه بدست آمده به خوبی موضوعات مدیریت می‌شود.

استاندار و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی اظهار کرد: در همه عرصه‌ها، حوزه‌ها و مباحثی که در سطح استان در حال اجرا و مدیریت است، انسجام خوبی در سطح بزرگان و تاثیرگذاران، شخصیت‌های معنوی و مدیران اجرایی و همه افرادی که به نحوی نقش دارند و موثرند، وجود دارد. لذا این حرکت استان؛ افقی روشن را نشان می‌دهد.

نظری با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در مسائل اقتصاد و انتخاب شعار سال مرتبط با حوزه اقتصادی افزود: نهضت اقتصادی استان خراسان رضوی با انسجام در حال حرکت به سمت اهداف بلند است.

وی با اشاره به عملکرد این ستاد و قرارگاه عملیاتی خدمات سفر استان عنوان کرد: همه مولفه‌ها با دقت زیاد با حضور رابطان میدانی و موضوعی، همه مسئولان، مدیران و متولیان در حال انجام وظایف و تلاش جدی هستند که ثمرات آن در استان جلوه‌گری می‌کند.

نظری با بیان اینکه همه موضوعات استان به خوبی در حال مدیریت است، افزود: ما همیشه در موضوعاتی از قبیل اسکان زائران دغدغه داشتیم اما اکنون به عنوان خدمتگزار همه دستگاه‌ها به لحاظ کمیت و کیفیت کارشان را به نحو احسن انجام می‌دهند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: نیازمندی‌های زائران در قالب بسته خدمت به زائران ارائه و سال به سال، مناسبت به مناسبت به لحاظ کمی و کیفی افزایش و بهبود می‌یابد.

 

وردود بیش از ١٢ میلیون زائر به مشهد

حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد نیز در این  مراسم اظهار کرد: از تمام کسانی که در ایام نوروز خدمت‌رسانی کردند تشکر و قدردانی می‌کنم. بزرگترین ویژگی این دوره این بود که خدمت رسانی غریب چهل روزه و طولانی‌ترین دوران خدمت بود. طراحی یک دوره ماموریت چهل روزه کار آسانی نیست.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی گفت: ما در این دوره میزبان ١٢ میلیون و ۵٨٢ هزار و ٣٧۶ زائر از سراسر کشور بودیم که حدود ٨ میلیون و ۴۶٢ هزار و ٢۵ زائر از مجموعه‌های اقامتی استفاده کردند. همچنین حوزه نظارت و بازرسی در همه بخش‌ها فعال عمل کردند و هزار و ١١۴ نفر کنترل و بازرسی را در بخش‌های مختلف عهده دار بودند.

وی افزود: در سال ١۴٠٠، ٧۴ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان شناسایی شد و با اهتمام و تلاش در اداره راهداری و راه و شهرسازی ١٩ نقطه باقی مانده است و انشالله بتوانیم تا سال آینده نیز آنها را مرتفع کنیم.

گنابادی نژاد ادامه داد: امسال برای اولین‌بار فراخوان ایده‌پردازی مردمی با عنوان ایده پردازی شوق زیارت داشتیم که سه هزار نفر شرکت کردند. مجموعه فعالان در حوزه اقامتی زائران با توجه به ماه مبارک رمضان تخفیف ویژه‌ای گذاشتند. در دولت سیزدهم مجموعه مصوبات کارگروه ملی زیارت به صورت دائمی بود. همچنین همیشه در برگشت مسافران مشکل داشتیم، اما امسال با فروش بلیت‌های رفت و برگشت این مشکلات رفع شد.

وی با بیان اینکه ترافیک مشهد آزاردهنده است و باید برای حل مسائل و مشکلات اندیشه بیشتری شود، تاکید کرد: در حوزه اطلاع‌رسانی در ایام نوروز با توجه به تعطیلی مطبوعات باید توجه بیشتری شود. همچنین در حوزه حمل و نقل ریلی و هوایی بیشتر کار شود و باید خدمات فرهنگی با حجم این زائر حضور پررنگ تری داشته باشند.

وی ادامه داد: امسال ٩ هزار و ۴٧٨ گزارش مردمی داشتیم که بیشتر نارضایتی مردم در حوزه تخلفات، درج قیمت بر روی کالاها و گران‌فروشی بود.

 

تداوم خدمت رسانی به زائران در طول سال

محسن داوری نیز در این مراسم ضمن قدردانی از تمام افرادی که در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان خدمت‌رسانی کرده‌اند، اظهار کرد: امسال در این رویداد بزرگ بهتر از سال‌های گذشته وارد عمل شدیم و افتخار میزبانی از زائران امام هشتم(ع) را به دست آوردیم. در راستای میزبانی شایسته از زائران رضوی قرارگاه عملیاتی خدمات به زائر از سال ١۴٠٠ در مشهد راه‌اندازی شد که قبل از سال ١۴٠٠ به عنوان ستاد و به صورت مقطعی خدمت‌رسانی می‌کرد.

فرماندار مشهد اضافه کرد: پس از راه‌اندازی این قرارگاه به دستور استاندار خدمت‌رسانی به زائران در طول سال تداوم دارد که ایام پیک عملیاتی‌تر خدمت‌رسانی انجام می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت و ارائه خدمات قرارگاه خاطرنشان کرد: این قرارگاه در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی خدمات‌رسانی می‌کند.

داوری اظهار کرد: پس از سال ١۴٠٠ در طول این سال‌ها کسب تجربه کرده‌ایم، قبل از تشکیل قرارگاه اگر مشکلی بود زائر به سراغ ما می‌آمد، اما امروز این افتخار نصیب ما شده که ما در خدمت زائران باشیم تا زائران با آرامش خاطر از زیارت معنوی بهره‌مند شوند.

 

ارائه ۲۳۰ خدمت به زائران توسط شهرداری

محمدرضا قلندر شریف، شهردار مشهد در ادامه ضمن تقدیر از تعامل و همکاری کلیه دستگاه‌های خدمتی و اجرایی در سطح شهرستان و استان افزود: برگزاری جلسات استقبال از بهار در شهرداری مشهد از دی‌ماه سال گذشته آغاز شد که در این راستا ٢٣٠ ردیف خدمتی در ۶ حوزه برای شهرداری تعریف شد.

وی با بیان اینکه یکی از این حوزه‌ها حمل‌ونقل، پارکینگ و ترافیک است، بیان کرد: تمام پارکینگ‌های سطح شهر برای این ایام به روزرسانی و آماده شد. در محدوده پیرامونی حرم حدود ٣ هزار جای پارک ثابت وجود دارد که در ایام نوروز ۶ هزار جای پارک موقت فراهم شد.

شهردار مشهد ادامه داد: پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا در خیابان توحید تا آخر بهار بهره‌برداری و در فصل تابستان آماده خواهد شد.

 

 منظم‌ترین طرح استقبال از بهار در نوروز ۱۴۰۳

در بخش دیگری از این مراسم جعفر شهامت، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی اظهار کرد: امسال پس از ٣٠ سال در طرح نوروز تقارن دو بهار طبیعت و قرآن را داشتیم که تدابیری بسیاری برای طرح استقبال از بهار اندیشیده شد و یکی از منظم‌ترین طرح‌هایی بود که امسال اجرا شد.

وی با اشاره به آمار سفرهای ریلی، هوایی و جاده‌ای خراسان رضوی در مقایسه با آمار سایر استان‌ها افزود: در حوزه حمل‌ونقل ریلی رتبه اول، در حوزه حمل‌ونقل هوایی دارای رتبه دوم در سفرهای داخلی و خارجی و در حوزه حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای رتبه اول در کشور به خراسان رضوی تعلق گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی از خدمت‌رسانی بیش از ١٠ هزار نفر در بخش‌های دولتی و خصوصی در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای و بخش‌های مرتبط در این ایام خبر داد و عنوان کرد: با تردد بیش از ٢۵ میلیون و ٨٢۴ هزار خودرو شخصی رشد ۲ درصدی سفر را در سطح استان داشته‌ایم و علی‌رغم رشدی که نسبت به سال گذشته وجود داشته ١۵ درصد کاهش در تلفات را داشته‌ایم و کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای را شاهد بوده‌ایم.

شهامت گفت: در حوزه مدیریت راهبری بیش از ٣٧ هزار ١٧٢ تماس مردمی برقرار و ١٠ درصد آن توسط اپراتور به صورت شبانه‌روزی پاسخگویی شد.

وی با بیان اینکه در حوزه خدمات جاده‌ای ٨۵ درصد با خودرو شخصی سفر کرده‌اند، اظهار کرد: اگر اتوبوس را به این آمار اضافه کنیم حدود ۹۲ درصد سفرها از طریق جاده‌ای انجام شده است.

شهامت در پایان خاطر نشان کرد: بر اساس آمار بالای تردد جاده‌ای و اهمیت ویژه‌ این حوزه طی این ایام بیش از ۵٩۴ بازدید توسط ٢٧ تیم نظارتی به شکل استانی صورت گرفت و ۴١ مورد تذکر داده شد. علاوه بر آن ٣١ ایستگاه خدمت‌رسان در جاده‌ها خدمت‌رسانی می‌کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.