×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
خراسان رضوی پایلوت تفویض اختیارات به مدیران استانی خواهد بود

یه گزارش توس اکو، محمدابراهیم حسن‌نژاد در نشست فعالان بخش کشاورزی و صنایع وابسته خراسان رضوی که در محل اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد، گفت: قانون نظام جامع دامپروری موضوعی است که تقریبا تمامی استان‌های کشور با آن درگیر هستند. مطابق مصوبه هیات وزیران در ارتباط با مبحث دامداری روستایی، فعالیت این مراکز در روستاها نیازمند دریافت مجوز نیست. لذا تمامی دستگاه‌هایی که در این خصوص دخالت دارند می‌بایست نسبت به این مسئله توجه نمایند. ولیکن برخی از دامداران روستایی برای تثبیت و رسمیت بخشیدن به فعالیت خود نسبت به اخذ مجوز دامداری اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: مطابق دستورالعمل‌های موجود در این عرصه، هم نظام صنفی و هم سازمان نظام مهندسی کشاورزی موظف به صدور مجوز برای دامداران روستایی می‌باشند.

قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی متذکر شد: معضلی که درحال حاضر با آن روبه‌رو هستیم، این است که تعداد زیادی از دامداران خارج از حریم روستاها مستقرند اما با عنوان «دامداران روستایی» به فعالیت‌های دامداری می‌پردازند.

حسن‌نژاد ادامه داد: در خصوص کارخانجات تولید خوراک دام و طیور نیز گلایه و شکایات فعالان این عرصه کاملا قابل پذیرش است و می‌بایست نسبت به تصحیح و تغییر برخی از سیاست‌گذاری‌ها در این عرصه به صورت جدی اقدام گردد.

وی تاکید کرد:‌ تفویض اختیارات به مدیران استانی نیز پیشنهاد خوبی است که خراسان‌رضوی می‌تواند به عنوان پایلوت در این حوزه تعیین شودو این موضوع می‌تواند سرآغاز تحولات مطلوبی در این بخش تلقی شود.

 

افزایش سرمایه در گردش، کلید حل مشکلات تولیدکنندگان خوراک دام و طیور

حسین شیرزاد، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور نیز در جمع فعالان بخش کشاورزی خراسان رضوی گفت: پیشگیری از ضرر و زیان وارد شده به کارخانجات تولید خوراک دام و طیور، مستلزم افزایش سرمایه در گردش در این بخش می‌باشد. همچنین با ارائه تسهیلات لازم به تولیدکنندگان خوراک دام و طیور و پشتیبانی از فعالان این عرصه، شاهد تقویت و تعالی این حوزه خواهیم بود.

وی تاکید کرد: مطالبات تولیدکنندگان خوراک دام و‌ طیور و‌ دیگر فعالان عرصه کشاورزی خراسان رضوی حتما در وزارتخانه بررسی و پیگیری خواهد شد.

وی افزود: مبحث ناترازی ذخایر محصولات کشاورزی نیز موضوعی است که پیش‌بینی می‌شود در آینده رو به تعادل حرکت کند. توامان سیاست‌گذاری‌های لازم برای ایجاد گشایش و اصلاح‌گری در موضوع عرضه محصولات کشاورزی در سامانه بازارگاه نیز در دست تدوین و تنظیم است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.