×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 9 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
لزوم مستقل شدن استان در حوزه تامین نیازهای اساسی و مدیریت نهاده‌ها

غلامرضا قنبری در نشست فعالان بخش کشاورزی و صنایع وابسته خراسان رضوی با قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی که در محل اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد، ضمن تاکید بر پتانسیل‌های ویژه این استان در عرصه فعالیت‌های کشاورزی گفت: استان خراسان‌رضوی با توجه به پتانسیل‌های مطلوبی که در اختیار دارد،  ظرفیت مستقل شدن در حوزه تامین نیازهای اساسی و مدیریت نهاده‌ها در استان‌های شرق کشور را دارد و می‌تواند در این راستا بار سنگینی را از دوش وزارت جهاد کشاورزی بردارد.

وی با اشاره به وجود بیش از ۱۶۰۰ شرکت تولید محصولات کشاورزی، خوراک دام، فرآوری محصولات پروتئینی و مواد کشاورزی در این استان، اظهار داشت: در حال حاضر شرایط تولید در سطح استان به گونه‌ای است که در تولید محصولاتی از جمله گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ و… در وضعیت عادی و باثبات هستیم. تولید این محصولات در استانمان به‌جز در ایامی که پیک مصرف داریم، بیش از مصرف آن است و باید برای مازاد آن برنامه‌ای داشته باشیم.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی به عنوان یکی از استان‌های مرجع در تولید محصولات پروتئینی شناخته می‌شود، ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های جغرافیایی این استان، امکان خوبی برای صادرات مازاد محصولات این بخش به کشورهای همسایه و حتی شرق آسیا وجود دارد. متاسفانه موانعی که در موضوع صادرات در این بخش مطرح است، به مانعی برای تحقق این مهم تبدیل شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.