×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
کسب رتبه نخست ترانزیت خروجی کالا توسط خراسان رضوی

به گزارش توس اکو ، جعفر شهامت افزود: حمل و نقل بین المللی کالا که شامل صادرات، واردات و ترانزیت ورودی و خروجی کالا از پایانه‌های مرزی است یکی از فعالیت‌ها و ماموریت‌های مهم در این اداره کل محسوب می‌شود.

وی گفت: خراسان رضوی با داشتن چهار پایانه فعال مرزی سهم ۱۶ درصدی از وجود پایانه‌ها در کشور را از آن خود کرده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: تعداد شرکت‌های حمل ونقل بین المللی کالا در استان ۲۱۱ و تعداد شرکت‌های حمل و نقل بین المللی مسافر در استان به ۶ شرکت رسیده است و همچنین ۷۲ شرکت حمل و نقل بین المللی کالا نیز در این استان نمایندگی‌های فعال دارند.

شهامت افزود: طی ۱۲ ماه گذشته منتهی به آذر ماه امسال، صادرات کالا از مرز‌های خراسان رضوی به یک میلیون و ۴۲۶ هزار و ۲۸۵ تن رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال رشدی ۱۷ درصدی داشته و این استان در شاخص یاد شده رتبه دوم کشور را کسب کرده است.

وی گفت:۵۸ هزار و ۸۷۶ تن کالا نیز از مرز‌های استان وارد کشور شد که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۸۴ درصدی را نشان می‌دهد و در این بخش نیز خراسان رضوی جایگاه ششم کشور را به دست آورده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی در خصوص میزان تناژ ترانزیت ورودی به کشور از پایانه‌های مرزی خراسان رضوی نیز گفت: طی ۱۲ ماه گذشته ترانزیت ورودی با ۴۹ درصد رشد به ۴۸۰ هزار و ۲۷۰ تن رسید که حدود ۶ درصد از مجموع ترانزیت ورودی کشور را شامل می‌شود و در این زمینه استان رتبه چهارم را مقایسه با سایر استان‌ها کسب کرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.