×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
برگزاری همایش بانوان فعال قرآنی خراسان رضوی با حضور هزار فعال قرآنی

به گزارش توس اکو؛ علی مولوی حقیقی در نشست خبری همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی که در محل خبرگزاری تسنیم خراسان رضوی برگزار شد، گفت: در حوزه قرآن و قرآنیان علاوه بر اینکه نهادی‌های دولتی و غیر دولتی فعالیت می‌کنند، ضلع سوم هم ستاد مردمی ترویج و تجلیل از پیشکسوتان هست که در استان خراسان رضوی فعال و کمک به آن دو بخش دیگر می‌نماید.

وی افزود: در استان خراسان رضوی تعداد ۱۵۰ موسسه قرآنی وجود دارد که تعداد ۱۰۵ موسسه آن در مشهد هستند که برخی از ارشاد، برخی از سازمان تبلیغات اسلامی و گروهی توسط اوقاف ثبت شده‌اند. تعدادی فعال قرآنی نیز بصورت انفرادی فعالیت می‌کنند.

ریاست ستاد مردمی تجلیل از پیشکسوتان قرآن و عترت خراسان رضوی عنوان کرد: سال گذشته دو مراسم تجلیل از دو استاد قرآنی مشهد را داشتیم و امسال اولین همایش تجلیل از فعالان قرآنی بانو را خواهیم داشت. استان خراسان رضوی استعداد‌های بالای قرآنی دارد که در بین آنها بانوان قرآنی جزء چهره‌‌های ماندگار هستند، که تجلیل از آنها آنگونه که باید می‌بوده نشده است.

مولوی تاکید کرد: ستاد تجلیل از پیشکسوتان قرآن و عترت یک ستاد مردمی و خودجوش است که همکاری نهادهایی را با خود داریم. در برگزاری همایش فعالان بانوان قرآنی، آستان قدس رضوی، حوزه علمیه، سازمان اوقاف کشور و اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، سازمان تبلیغات اسلامی، دانشگاه‌‌های فردوسی، آزاد اسلامی و علوم پزشکی، هلال احمر، آموزش و پرورش، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، فرمانداری و استانداری، نیروی انتظامی و بسیج و آتش نشانی و شهرداری مشهد با ستاد مردمی همکاری و همراهی دارند.

فاطمه علمداری، معاون بانوان ستاد مردمی تجلیل از پیشکسوتان قرآن و عترت خراسان رضوی نیز بیان داشت: ۵ شنبه دهم آذر ماه اولین همایش خاص بانوان قرآنی را خواهیم داشت. در این همایش فعالین قرآنی بصورت حقیقی و حقوقی حضور دارند.

وی ادامه داد: ۱۰ بانو حافظ قرآن از سازمان‌‌های مختلف تجلیل می‌شوند. از جامعه پرستاری که حافظ قرآن هستند، در حوزه بسیج، در سطح دانشگاهی حافظین و فعالان قرآنی تجلیل خواهند شد و تجلیل ویژه و شاخص این همایش از خانم زهرا افخمی است. ایشان حافظ کل قرآنی و داور بین المللی هستند که از سال ۷۴ در عرصه نشر فرهنگ و مبانی قرآنی فعالیت می‌نمایند.

علمداری افزود: همایش در تالار شهر مشهد با سخنرانی خانم انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود. در این همایش حدود هزار فعال قرآنی که برخی حقیقی و بخشی حقوقی هستند، شرکت می‌کنند.

معاون ستاد مردمی پیشکسوتان قرآن و عترت خراسان رضوی اظهار کرد: در حاشیه این همایش کارگاه جنبی توسط مجمع امر به معروف و نهی از منکر برگزار می‌شود که در این کارگاه ۱۰ مهارت فردی و اجتماعی که پیوست قرآنی دارند آموزش داده خواهد شد. امر به معروف و نهی از منکر توسط دشمن سعی شده تا ضد ارزش قلمداد گردد. مهارت آموزی برای این فریضه الهی شکل نگرفته است، ما سعی داریم آموزش دهیم تا این فریصه را علمی و عقلانی انجام پذیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.