×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مشهد سوم اسفند میزبان همایش منشور روحانیت

حجت الاسلام علی خیاط ظهر شنبه در اولین نشست خبری همایش منشور روحانیت به اهمیت و جایگاه منشور روحانیت اشاره و اظهار کرد: این منشور مهم ترین چراغ راه برای آینده انقلاب است.

مدیر حوزه علمیه خراسان به اهداف برگزاری همایش منشور روحانیت اشاره کرد و گفت: این منشور از سال ۶۷ که از سوی امام خمینیی(ره) صادر شد، مورد توجه بوده است و در شرایط فعلی طرح خوانش دوباره آن در حوزه های علمیه ضروری است؛ بر همین اساس آشنایی و ارتباطات علما و اساتید و طلاب با منشور روحانیت از مهم ترین اهداف برگزاری این همایش است.

وی باز نشر محتوای منشور روحانیت در فضای خبری را از دیگر اهداف این همایش عنوان کرد و گفت: ارج نهادن و تعظیم به پیام تاریخی امام خمینی(ره) به وسیله علما و به کارگیری ابزار هنری برای معرفی منشور روحانیت و باز نشر فرمایشات امام خمینی(ره) با استفاه از مسابقه کتابخوانی ضرورت برگزاری این نشست ها را دو چندان می کند.

خیاط افزود: هر اندازه از تاریخ اول انقلاب فاصله می‌گیریم، فاصله سطح جامعه با انقلاب بیشتر می شود و این را در حوزویان نیز شاهد هستیم؛ از این رو خطر متحجرین بیشتر و مشکلات بیشتر می شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان بیان کرد: با توسعه فضای مجازی، گسترش اسلام انگلیسی نیز بیشتر شده است، بر همین اساس برگزاری همایش ها با حجم بیشتر و توسعه بیشتر در این شرایط ضروری است.

وی افزود: برهمین اساس ششمین همایش منشور روحانیت، با هدف آشنایی و ارتباط علما، اساتید و طلاب، سوم اسفند امسال در مشهد برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام فرزانه نیز در این نشست خبری گفت: این نکته باید مورد توجه قرار گیرد که مشنور روحانیت از زبان چه کسی و با چه هدفی صادر شده است، این منشور توسط عالم فقیهی چون حضرت امام خمینی(ره) با یک نگاه عمیق گسترده نسبت به گذشته و آینده حوزه های علمیه بیان شده است و زیباترین تابلو از روحانیت در گذشته و حال و آینده در این منشور منعکس است.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه بخش اول منشور روحانیت، نگاه امام خمینی(ره) به عملکرد هزار ساله حوزه علمیه است، افزود: فعالیت روحانیت را در چند محور می توان عنوان کرد؛ روحانیت موفق شد دین و معارف دینی را نگه دارد و نیز تحریف را از ساحت احکام الهی دور کند، سوم روحانیت موفق شد شعله های ایمان را در دل مردم برافروخته نگه دارد، چهارم روحانیت در جهت انس مردم با قرآن و تعالیم اهل بیت(ع) تلاش کرد.

وی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ هزارساله عملکرد روحانیت، آن ها با ستمگران مبارزه کرده و پناه مظلومان و ملت های ضعیف بودند. آن ها از فرصت ها استفاده می کردند تا معارف اسلامی را گسترش دهند و همواره بر اساس سیره انبیا و اولیا با قناعت و فقر و سختی زندگی می کردند و رنگ اصلی روحانیت در این مسیر هزار ساله، شهادت و خون بوده است.

وی با اشاره به اینکه نقشه استکبار جدایی دین از سیاست است، ابراز کرد: امام خمینی(ره) با توجه به شناختی که از حوزه های علمیه داشتند، نقشه های استکبار برای محو روحانیت را متذکر شدند، اولین قدم او ایجاد ارعاب و زور و ترساندن است و دیگری نفوذ در حوزه های علمیه است. در جریان اول موفقیت چندانی نداشتند و نتوانستند با ارعاب و تهدید روحانیت را از صحنه خارج کنند، اما در گام دوم متاسفانه باید اعتراف کرد که دشمن موفق عمل کرده است و طرح جدایی دین از سیاست در دستور کار آنها قرار دارد.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: بیشترین موفقیت دشمن در قشر متحجر و مقدس مآب بود متاسفانه این دسته افراد در نظام جمهوری اسلامی ایران جود دارند و بی تفاوت در برابر نظام را به جامعه تزریق می کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.