×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آمار تجارت خارجی گمرکات خراسان رضوی در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲

جواد جعفری افزود: میزان صادرات کالا از خراسان رضوی در این مدت ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۵۱۸ میلیون دلار بود، در حالیکه میزان صادرات کالا از این استان در مدت مشابه سال قبل یک میلیون و ۹۶۳ هزار و ۶۰۹ تن به ارزش یک میلیارد و ۲۴۱ میلیون و ۲۳۸ هزار دلار اعلام شده بود.

وی بیان کرد: عمده اقلام صادراتی در این مدت زعفران، پسته، کامپاند پلی اتیلن و تخم خوراکی پرندگان بوده که عمدتا به کشورهای افغانستان، ترکمنستان و تاجیکستان، ازبکستان و عراق صادر شده است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: در این مدت ۲۵۸ هزار تن کالا به ارزش ۶۶۵ میلیون دلار از طریق گمرکات وارد استان شده که عمده این اقلام تلفن های هوشمند، پنبه و نخ یک لا و طلا بوده است.

وی افزود: این آمار نشان می دهد که میزان واردات کالا به خراسان رضوی در ۱۱ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۲.۸ درصد و از نظر ارزش ۱۲.۵ درصد افزایش داشته است، در حالیکه کل واردات کالا به استان در مدت مشابه پارسال ۲۵۲ هزار و ۱۳۶ تن کالا به ارزش ۵۸۶ میلیون و ۹۶۹ هزار دلار بود.

جعفری اظهار کرد: حجم کل ترانزیت مبدا و مقصد در این مدت از گمرکات خراسان رضوی سه میلیون و ۱۱۶ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی به درآمدهای گمرکی امسال استان اشاره و بیان کرد: در این مدت میزان درآمد ۲۲ هزار و ۳۱۵ میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۹ درصد افزایش داشته است.

جعفری تراز بازرگانی تجاری خارجی گمرکات خراسان رضوی در ۱۱ ماهه امسال را مثبت و معادل ۸۵۳ میلیون دلار اعلام کرد

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.