×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
۸۰ ساختمان ناایمن اخطار ایمنی دریافت کردند

 

به گزارش توس اکو، حمیدرضا کافی‌نیا در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره به اینکه آتش‌نشانی مشهد، ۵۶ ایستگاه عملیاتی در سطح شهر دارد که ایستگاه ۵۶، هفته گذشته بهره‌برداری شد، اظهار کرد: این سازمان بیش از ١٧٠٠ نیروی سازمانی در قالب اداری و عملیاتی دارد که بیش از ١٠٠ خدمت در سازمان آتش‌نشانی صورت می‌گیرد.

وی افزود: میانگین امدادرسانی به حریق در سال جاری ۴ دقیقه و ٣٣ ثانیه بوده که میانگین کشوری آن بین ۴ تا ٧ دقیقه است. همکاران ما تلاش می‌کنند تا زمان طلایی جهانی را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه روزانه حدود ۶٣ عملیات داشته‌ایم که میانگین سالانه آن ٢١ هزار عملیات است، ادامه داد: روزانه بیش از ٢ هزار تماس تلفنی داریم و در سال جاری بیش از ١٣٣هزار تماس تلفنی مزاحمی و ٢٩٨ هزار تماس تلفنی اشتباه داشته‌ایم.٢٢درصد کل تماس‌ها مزاحمت بوده و ۵٠ درصد آن اشتباهی بوده است.

وی تاکید کرد: برای مزاحمت‌های تلفنی ماده قانونی وجود دارد و از این منظر اقداماتی صورت خواهد گرفت تا بتوانیم تعداد مزاحمت‌های تلفنی را کاهش دهیم.

کافی‌نیا با اشاره به اینکه در سال جاری ١٢١ هزار آموزش شهروندی و ١۴ هزار نفر داوطلب آتش‌نشان خانم و آقا را آموزش داده‌ایم، گفت: در بهار امسال از بانوان آتش‌نشان در مکان‌هایی که آتش‌نشانی مانند ورودی شهر مشهد، بوستان غدیر و … مستقر هستند، استفاده خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد گفت: ١٢۴ ساختمان مهم ناایمن در مشهد شناسایی و اطلاعات آنها در سامانه جامع مدیریت و نظارت بر عمران و توسعه استان‌های سراسر کشور (منتاک) بارگذاری شده است.

کافی نیا افزود: همچنین برای ٨٠ ساختمان ناایمن در سطوح “با اهمیت خیلی زیاد”، “با اهمیت” و “متوسط” از ابتدای سال تا کنون اخطار صادر شده است.

وی اضافه کرد: ۴۵ مورد از این تعداد مربوط به مراکز بهداشتی و درمانی به عنوان ساختمان‌های “با اهمیت زیاد” است و ۶ مرکز بهداشتی و درمانی نیز به مراجع قضایی معرفی شده اند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد گفت: در مجموع امسال ١٠٧ ساختمان ناایمن به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد افزود: از آغاز سال جاری تا کنون یک‌هزار و ٣۴٠ تاییدیه ایمنی برای ساختمان‌های مختلف نیز صادر شده که ٣۵٨ مورد از آن‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی بوده‌اند.

کافی نیا افزود: ۵۵ باب مدرسه، ٨٢١ باب ساختمان تجاری و ٣٠ باب انبار و کارگاه نیز امسال تاییدیه ایمنی گرفته‌اند.

وی ادامه داد: به مالکان ساختمان‌های ناایمن مشاوره داده می‌شود تا ساختمان‌های خود را از منظر آتش نشانی ایمن کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد گفت: طرح جامع ایمنی شهر مشهد نیز در دست تدوین است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد با بیان ارائه خدمات آتش‌نشانی ادامه داد: اولین مرکز ایمنی سلامت کشور در مشهد افتتاح شد و همکاران ما می‌توانند از آن استفاده کنند.

کافی‌نیا با اشاره به اینکه همکاران در سازمان آتش‌نشانی در چهارشنبه آخر سال به حالت آماده‌باش هستند، گفت: امیدواریم همچون سال‌های گذشته سالی ایمن و با حداقل حادثه را داشته باشیم. از خانواده‌ها خواستارم که در این شب فرزندان را در کنار خود داشته باشند. متاسفانه طی هفته گذشته دو مورد حادثه جرحی داشتیم. همچنین در ٣٠ نقطه از شهر استقرار خواهیم داشت. همچنین مناطق پرحادثه شناسایی و اقدامات لازم انجام شده است.

وی تاکید کرد: برای ایام نوروز نیز همکاران ما در حالت آماده‌باش خواهند بود و بازدید از زائرپذیران انجام شده است. نواقصی وجود داشته که به آن‌ها اعلام شده و به زودی برطرف خواهند شد.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درخصوص میزان اجاره‌بهای مرکز آتش نشانی، گفت: مرکزی که آتش‌نشانی در آن مستقر است اجاره آن ماهی ۵٠٠ میلیون تومان است.

کافی‌نیا گفت: سازمان آتش‌نشانی مشهد در تجهیزات در کشور جزو اولین‌هاست. تجهیزات ما کامل است، ما دارای نردبان ٧٢ متری هستیم که در تهران موجود نیست و کپسول‌های هوای مجهز و… برای سال آینده به دنبال پهپاد‌های اطفای حریق برای ساختمان‌های بلندمرتبه هستیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با بیان اینکه افق ایستگاه‌های ما براساس مطالعات و مکان‌یابی ۶۶ ایستگاه است، ادامه داد: در محدوده طرح‌چی و رسالت نیز ایستگاه آتش‌نشانی پیش‌بینی کردیم و امیدواریم طی سال جاری این ایستگاه‌ها تعیین تکلیف شود.

وی گفت: با توجه به اینکه بخشی از کار، تملک اراضی است، در سال آینده پیش‌بینی شده تا ایستگاه‌هایی را احداث کنیم. اقدامات خوبی برای تملک ایستگاه تقی‌آباد صورت گرفته و مقرر شده محوطه کوچکی در بیمارستان امام رضا(ع) برای ایجاد ایستگاه درنظر گرفته شود.

وی درخصوص استخدام بانوان آتش‌نشان اظهار کرد: مجوز استخدام نیرو در اختیار وزارت کشور بوده و شهرداری در این حوزه دخالتی ندارد. البته رایزنی کرده‌ایم تا مجوز استخدام بانوان هرچه سریع‌تر صادر شود و شاهد افتتاح ایستگاه بانوان در سطح شهر باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.