×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
بهره‌برداری از پروژه‌های آماده تا پایان سال

به گزارش توس اکو به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، “محمدرضا قلندرشریف” در مراسم بهره‌برداری از ایستگاه ۵۶ آتش‌نشانی و رونمایی از ۱۴ خودرو جدید اطفا حریق وامداد و نجات که با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری برگزار شد افزود: موضوع ایمنی و سلامت مردم یکی از خط قرمزهای مدیریت شهری است و بر همین اساس تأمین زیرساخت‌های لازم در حوزه ایمنی مورد توجه قرارگرفته است.

وی بابیان اینکه ورود سریع نیروهای شهرداری در امدادرسانی مخصوصاً در حوزه آتش‌نشانی وامداد و نجات با توجه با سروکار داشتن باجان و مال مردم بسیار مهم است اظهار کرد: خوشبختانه طی ۷-۸ ماهه گذشته کارهای بسیار خوبی در حوزه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی انجام‌شده است.

شهردارمشهد اضافه کرد: در همین راستا خردادماه امسال پروژه احداث مرکز فرماندهی و ستاد آتش‌نشانی و سوله‌های بحران شهرداری در میدان ابوطالب کلنگ زنی شد تا آتش‌نشانی به‌عنوان یک سازمان حاکمیتی و مهم و خدمت رسان با درجه حساسیت بالا صاحب‌خانه شود و دیگر مستأجر نباشد.

قلندر شریف تصریح کرد: احداث مرکز فرماندهی به آتش‌نشانی در حوزه ستاد و فرماندهی شخصیت خواهد داد لذا از معاونت خدمات شهری و مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی خواسته‌ایم پروژه را به‌صورت مستمر رصد کنند تا بتوانیم آن را در همین دوره مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر به بهره‌برداری برسانیم.

وی با اشاره به افتتاح پنجاه و پنجمین ایستگاه آتش‌نشانی در محدوده بولوار وکیل‌آباد طی چند ماه گذشته خاطرنشان کرد: این ایستگاه که با ماشین‌آلات به‌روز و مدرن تجهیز شده است یک پروژه بسیار خوب بود که فاصله رسیدن به محل حریق و حوادث را در محدوده مهم وکیل‌آباد کاهش داده است.

شهردارمشهد ادامه داد: در ادامه توسعه زیرساخت‌های ایمنی وامداد رسانی شهر، شاهد بهره‌برداری از ایستگاه ۵۶ آتش‌نشانی دریکی از مناطق کم برخوردار شهر بولوار حر و شهرک شهید رجایی هستیم که در اقدامی جهادی و در مدت‌زمان کوتاه اجرا و آماده بهره‌برداری شد.

قلندرشریف بابیان اینکه برخی از دوستان پیشنهاد داشتند تا این پروژه را بعد از ایام نوروز افتتاح کنیم، اظهار کرد: تأکید داریم هر پروژه‌ای که آماده بهره‌برداری شده حتماً قبل از پایان سال برای استفاده تحویل مردم عزیزمان شود.

وی گفت: اکنون تعداد زیادی پروژه در برنامه داریم که بایستی طی ۱۰ روز آینده افتتاح یا آغاز شود، یکی از این پروژه‌ها آغاز عملیات اجرایی مخزن ۵۰ هزار مترمکعبی و شبکه انتقال پساب در حوزه خدمات شهری است.

شهردار مشهداضافه کرد:یکی دیگراز پروژه‌های آماده بهره‌برداری دسترسی اصلی ایستگاه الندشت به مساحت ۷هزارمترمربع است که به همراه پله‌های فرار تعدادی از ایستگاه‌های خط ۲ با هزینه حدود ۶هزارمیلیارد ریال احداث و ابتدای هفته آینده افتتاح خواهد شد.

قلندر شریف افزود: درمجموع هدف ما این است هر پروژه‌ای را که آماده خدمت‌رسانی به مردم است سریعاً به بهره‌برداری برسانیم و تا پایان سال این کار انجام خواهد شد.

وی با تقدیر از حمایت‌های شورای اسلامی شهر و مدیران استانی گفت: خدمت‌رسانی مناسب به مردم نیازمند تعامل و همکاری بین بخشی است که خوشبختانه این همدلی وجود دارد و بابت این حمایت و همدلی از همه عزیزان تقدیر و تشکر می‌کنم.

افتتاح یک ایستگاه آتش نشانی در خیابان پورسینا مشهد

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: پنجاه و ششمین ایستگاه آتش‌نشانی شهرداری مشهد در خیابان پورسینا به بهره‌برداری رسید.

مهدی یعقوبی اظهار کرد: ساخت این ایستگاه آتش‌نشانی در بولوار حر با توجه به کاربری‌هایی که در اطراف این معبر وجود دارد و ترافیک‌های همیشگی آن ضروری بود و برای همین این پروژه برای کاهش سوانح در بولوار حر تعریف و ساخت و ساز آن به سرعت انجام شد.

یعقوبی ادامه داد: ایستگاه ۵۶ در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ مترمربع ساخته شده است و با بهره‌برداری از آن میانگین ده دقیقه‌ای زمان رسیدن آتش‌نشانان به حادثه، به چهار دقیقه کاهش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: در محدوده این ایستگاه جدید کاربری‌هایی مانند انبار مواد غذایی، میدان بار رضوی، صدمتری، منازل شهرک اقدسیه، انبارهای ضایعات مفتح شرقی و منازل مردم در خیابان پورسینا قرار دارد که پیش از افتتاح ایستگاه ۵۶، با توجه به حجم ترافیک بسیار زیاد در شهرک شهید رجایی، در صورت بروز حادثه، زمان نسبتاً زیادی برای رسیدن به محل صرف می‌شد که در حال حاضر و با وجود این ایستگاه فاصله رسیدن به این مکان‌ها کوتاه‌تر و دسترسی راحت‌تر صورت می‌گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.