×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کاهش نرخ تورم در خراسان رضوی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم نقطه‌ به‌ نقطه خانوار استان در بهمن ماه سال‌ جاری نسبت به مقایسه با ماه قبل از آن ۰.۳ درصد کاهش یافته است.

رضا جمشیدی در خصوص وضعیت نرخ تورم خراسان رضوی در بهمن ماه اظهار کرد: نرخ تورم نقطه‌ به‌ نقطه خانوار در نقاط شهری استان ۳۲ و روستایی ۳۳.۱ درصد است که در نقاط شهری نسبت به ماه قبل ۰.۲ و روستایی ۰.۴ درصد کاهش یافته است.

وی بابیان اینکه نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای کشور در بهمن ماه سال جاری ۳۵.۴ درصد است، افزود : این رقم در مقایسه با ماه قبل از آن ۰.۵درصد کاهش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی تصریح کرد: این نرخ برای خانوارهای شهری کشور ۳۵.۳ و روستائی ۳۵.۸ درصد است که نسبت به ماه قبل به ترتیب ۰.۵ و ۰.۷ درصد کاهش داشته است. همچنین نرخ تورم نسبت به ماه قبل در کل خانوارهای استان در بهمن ماه سال جاری ۲.۸ درصد بود که نسبت به ماه قبل از آن ۱.۸ درصد افزایش یافته است.

جمشیدی این شاخص را برای خانوارهای شهری استان ۲.۶ و نقاط روستائی ۳.۴ درصد اعلام کرد و افزود: این نرخ در نقاط شهری و روستایی ۱.۸ درصد افزایش یافته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی با بیان اینکه نرخ تورم نسبت به ماه قبل در کل خانوارهای کشور نیز در بهمن ماه سال جاری ۲.۱ درصد بود که نسبت به ماه قبل ۰.۳ درصد کاهش یافته، افزود: این شاخص برای خانوارهای شهری کشور ۲ و در نقاط روستائی استان ۲.۷ درصد است که به ترتیب ۰.۵ درصد کاهش و ۰.۸ درصد افزایش یافته است.

جمشیدی گفت: نرخ تورم ۱۲ ماه منتهی به بهمن سال جاری در کل خانوارهای استان ۴۱.۴ درصد است که نسبت به مدت مشابه ۱.۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی این شاخص را برای خانوارهای شهری استان ۴۰.۶ و نقاط روستائی ۴۴.۳ درصد اعلام و بیان کرد: این نرخ به ترتیب ۱.۵ و ۲.۴ درصد کاهش یافته است. همچنین نرخ تورم ۱۲ ماه منتهی به بهمن ماه سال جاری در خانوارهای کل کشور ۴۱.۴ درصد است که نسبت به مدت مشابه یک درصد کاهش داشته است. این شاخص برای خانوارهای شهری کشور ۴۰.۸ و روستائی ۴۴.۲ درصد است که به ترتیب یک و ۱.۶ درصد کاهش دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تورم نقطه به نقطه خانوار استان در بهمن ماه سال جاری در گروه خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات ۳۷.۹، پوشاک و کفش ۴۶.۳، مسکن ۱۵ و گروه بهداشت و درمان ۳۲.۶ درصد بوده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی وی این ارقام را برای کشور به ترتیب ۴۰.۷، ۴۶.۸، ۲۸.۶ و ۳۳.۹ درصد اعلام کرد و گفت: شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی برای کل خانوارهای استان ۳۸۰.۴، مناطق شهری ۳۶۴.۷ و نقاط روستائی ۴۴۸.۷ بوده است‌.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.