×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
طراحی ۴۰۰محصول در موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با برند «مهر»

مدیرعامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی گفت: این موسسه تاکنون حدود ۴۰۰ محصول در حوزه سوغات فرهنگی هنری رضوی با برند «مهر» که طراحی آن‌ها برگرفته از آرایه‌های هنری موجود در حرم مطهر رضوی است، توسط این مؤسسه تولید شده است.
به گزارش توس اکو، امیرمهدی حکیمی روز دوشنبه در نشست خبری افزود: انگشتر، زیورآلات و قاب فرش بخشی از این آثار تولیدی با محوریت آرایه‌های ادبی رضوی است.
وی ادامه داد: در طراحی و تولیدات توجه جدی به حمایت از تولیدکنندگان حوزه سوغات فرهنگ و هنر و سوغات هنری شهر مشهد داریم و به دنبال این هستیم که تولیدکنندگان و هنرمندان حوزه سوغات در چرخه فعالیت اقتصادی به موفقیت برسند.
مدیرعامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی گفت: علاوه بر آن با آموزشهای کاربردی و هنرهای تجسمی و صنایع دستی در منطقه خواجه ربیع مشهد سعی می‌کنیم اشتغالزایی و توانمندسازی برای ساکنان حاشیه شهر در این منطقه ایجاد کنیم.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب در حکم تولیت آستان قدس رضوی، نگهبانی و مراقبت از گنجینه منحصر به فرد هنر معماری، خطاطی و تزیین بکار رفته در مجموعه بناهای حرم مطهر رضوی را از جمله مواردی برشمردند که باید مورد توجه قرار گیرد و تولیت آستان قدس رضوی نیز نگاه فرهنگی داشته و تمامی اقدامات با پیوست فرهنگی و هنری انجام می‌شود.
حکیمی با اشاره به برخی اقدامات این موسسه در یک سال اخیر ادامه داد: کتاب مکتب هنری رضوی، مجموعه اشعار رضوی ملک الشعرای بهار، ۱۲ داستان کوتاه رضوی، پژوهشی در خصوص مجالس تعزیه رضوی، شاهکارهای هنری در گنجینه زیورآلات و تزیینات حرم مطهر رضوی و گزیده‌ای از عکس‌های حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) از آغاز عکاسی تا پیروزی انقلاب از جمله آثاری است که منتشر شده یا به زودی منتشر می‌شود.
وی گفت: تهیه مستند و سریال “شهر عسل” با حضور بازیگران مشهدی با محتوای شهروندی شهر رضوی و همکاری شهرداری مشهد و برگزاری هفت شب شعر حماسه واژه‌ها از دیگر اقدامات است. این شب شعر با هدف مروری بر چهل سال شعر فارسی پس از نقلاب است که با حضور شاعران مختلف کشور و همچنین به منظور شناسایی استعدادهای جوان برگزار می‌شود و سعی ما بر این است در هر شب شعر شاعران جدید دعوت شوند.
مدیرعامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی افزود: همچنین آلبوم قوالی و مناقب خوانی‌های رضوی توسط هنرمندان ایران و افغانستان با عنوان “قول و قبول” در دی ماه امسال رونمایی شد و نخستین جشنواره بین‌المللی عکس مزارات هم برگزار گردید که تلاش می‌کنیم این جشنواره به صورت مداوم و ۲ سالانه برگزار شود. در نخستین دوره آن هشت هزار عکس از ۳۳ کشور به دست ما رسید.
وی ادامه داد: برای ایام نوروز هم اجرای تئاتر خیابانی در اطراف حرم مطهر رضوی بویژه خیابان آیت الله طبسی و ایجاد ایستگاههای فرهنگی و پخش مستندهای مختلف در شبکه‌های تلویزیونی را در نظر داریم.
مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی بیان کرد: همچنین حدود ۴۰۰ محصول در حوزه سوغات فرهنگی هنری رضوی با برند «مهر» که طراحی آن‌ها برگرفته از آرایه‌های هنری موجود در حرم مطهر رضوی است، توسط این مؤسسه تولید شده است.
وی ادامه داد: مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی توجه ویژه‌ای نیز به اقتصاد فرهنگ و هنر در یک سال اخیر داشته است و تلاش کرده به عنوان واسطه حمایت‌های جدی از هنرمندان تولیدکننده سوغات فرهنگی هنری بکند. همچنین همکاری‌هایی در حوزه توانمندسازی بانوان سرپرست خانواده با مرکز امور بانوان آستان قدس رضوی داشته است.
به گفته حکیمی، «زیارت» فقط محدود به حرم مطهر رضوی نمی‌شود و این مؤسسه در تمامی فعالیت‌ها و تولیدات هنری خود این موضوع را در نظر گرفته و آثارش با مفهوم زیارت مرتبط است به‌طوری که دلدادگان حضرت رضا(ع) با دیدن سوغات فرهنگی این مؤسسه نیز به یاد زیارت حرم مطهر می‌افتند. همچنین در آثار خود همچون شب شعر «حماسه واژه‌ها» توجه خاصی نیز به جهاد تبیین داشته است.
وی به همکاری‌ها و ارتباطات مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با مراکز دانشگاهی و هنری کشور اشاره و تصریح کرد: این مؤسسه در رویکرد جدید «خانه هنری حرم مطهر رضوی» برای هنرمندان به شمار می‌آید و استقبال ویژه‌ای از هنرمندان رشته‌های مختلف می‌کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.