×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی از ۱۸ مرداد آغاز می شود

به گزارش توس اکو و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، جعفر حسینی اظهار کرد: مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم از روز ۱۸ مرداد با برگزاری مسابقات آقایان در مهدیه امام خامنه ای (مدظله العالی) آغاز می شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه مسابقات بخش آقایان روزهای ۱۸ و ۱۹ مرداد و مسابقات بخش بانوان در روز ۲۰ مرداد ماه برگزار می‌شود، تصریح کرد: ۱۳۰ نفر در بخش آقایان و ۴۰ نفر در بخش بانوان به مرحله نهایی این مسابقات راه یافتند و با یکدیگر به رقابت می پردازند.

وی با بیان اینکه رشته اذان صرفا ویژه آقایان برگزار می شود؛ افزود: این مسابقات در رشته‌های حفظ کل قرآن کریم، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۵ جزء، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، دعاخوانی و مدیحه‌سرایی اجرا می شود.

حسینی در خصوص نکات مهم ویژه متسابقین مرحله استانی اظهار کرد: شرکت کنندگان رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ کل و حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم در مرحله استانی باید از ترجمه اجزای ۷ و ۸ قرآن کریم به‌صورت حضوری، پیش یا پس از ارائه تلاوت یا پاسخگویی به محفوظات به دو سؤال شفاهی پاسخ دهند.

رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ادامه داد: نمره ترجمه برای تمام شرکت‌کنندگان ۲ لحاظ شده که به جمع نمرات شرکت‌کنندگان رشته‌های قرائت و ترتیل اضافه می‌شود. در رشته‌های حفظ قرآن کریم، پس از اعمال ۷۰ درصد نمره حسن حفظ و ۳۰ درصد نمره حسن قرائت، نمره آزمون مفاهیم در سر جمع نهایی اعمال خواهد شد.

حسینی گفت: شرکت‌کنندگانی که در آزمون ترجمه حضور پیدا نکنند، علاوه بر کسب نکردن دو امتیاز ترجمه، یک نمره منفی نیز از سر جمع کل نمره کسر خواهد شد. ملاک و منبع آزمون ترجمه، فایل بارگذاری شده در سایت مسابقات قرآن کریم http://www.quraniran.ir سازمان اوقاف و امور خیریه است.

وی افزود: ۲۲ داور برجسته قرآن کریم قضاوت این مسابقات را برعهده دارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.