×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
وضعیت شاخص کل قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای خراسان رضوی

شاخص قیمت مصرف‌کننده در آبان‌ماه سال جاری روز گذشته ۵ آذرماه، توسط مرکز آمار ایران منتشر شد. طبق این گزارش در آبان‌ماه ۱۴۰۲، شاخص قیمت مصرف‌کننده خانوارهای کشور به عدد ۲۱۰.۹ رسیده است که نسبت به ماه گذشته، ۲.۲ درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال گذشته، ۳۹.۲ درصد افزایش و در دوازده ماهه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل، ٤٤.٩ درصد افزایش داشته است.

در این گزارش اعلام شده که منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل است. در آبان‌ماه ۱۴۰۲ تورم نقطه به نقطه خانوارهای کشور، ۳۹.۲ درصد بوده است؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین، ۳۹.۲ درصد بیشتر از آبان‌ماه ۱۴۰۱ برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند. تورم نقطه به نقطه آبان‌ماه ۱۴۰۲ در مقایسه با ماه گذشته، بدون تغییر بوده است.

افزایش تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای خراسان رضوی

منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه مذکور، نسبت به دوره مشابه قبل از آن است. در آبان‌ماه ۱۴۰۲، نرخ تورم سالانه برای خانوارهای کشور به ۴۴.۹ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ۰.۶ واحد درصد کاهش یافته است. همچنین نرخ تورم سالانه کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای خراسان رضوی به ۴۷ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، بدون تغییر بوده است.

بر اساس این گزارش، شاخص کل قیمت کل کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای خراسان رضوی در آبان‌ماه سال جاری ۲۱۱.۹ درصد، تورم ماهانه ۲.۸ درصد و تورم نقطه به نقطه ۴۳.۳ رصد بوده که نسبت به همین اطلاع در ماه گذشته، به ترتیب ۵.۹ درصد، ۰.۱ درصد و ۱.۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

شاخص قیمت کل خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات در خراسان رضوی در آبان‌ماه سال جاری ۲۴۶ درصد و ضریب اهمیت آن ۳۰.۷۸ بوده است. در این بخش تورم ماهانه در استان ۱.۷ درصد، تورم نقطه به نقطه ۳۸.۸ درصد و نرخ تورم سالانه ۵۴.۳ درصد اعلام شده که نسبت به همین اطلاع در ماه گذشته، به ترتیب ۱.۳ درصد افزایش، ۱ درصد افزایش و ۲.۶ درصد کاهش داشته است.

شاخص قیمت کل کالاهای غیرخوراکی و خدمات در خراسان رضوی در آبان‌ماه سال جاری ۱۹۶.۷ درصد و ضریب اهمیت آن ۶۹.۲۲ بوده است. در این بخش تورم ماهانه در استان ۳.۵ درصد، تورم نقطه به نقطه ۴۵.۹ درصد و نرخ تورم سالانه ۴۳ درصد اعلام شده که نسبت به همین اطلاع در ماه گذشته، به ترتیب ۰.۶ واحد درصد کاهش، ۱.۲ درصد افزایش و ۱.۲ درصد افزایش داشته است.

جهت دریافت گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده در آبان‌ماه سال جاری کلیک کنید. 

ان

برچسب ها : , , , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.