×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
مشهد، قطب اقتصادی در حوزه طلا خواهد شد

به گزارش توس اکو،  یوسف تقی‌زادگان در نشست خبری هشتمین نمایشگاه تخصصی طلا، نقره،گوهرسنگ‌ها، ماشین‌آلات و صنایع وابسته که صبح امروز در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد ضمن اشاره به مشکلات فعالان این حوزه اظهار کرد: متاسفانه مشهد از جهت تولید طلا در رتبه آخر کشور قراردارد و اگر پنج استان در تولید طلا فعال باشد، ما پنجمین استان هستیم.

وی ادامه داد: اتحادیه طلا و جواهر مشهد در سال ۹۰، ۳۲۰ کد فعال داشت که به دلایل مختلف از جمله قانون اداره استاندارد و ضرر دارندگان کد فعالیت، در سال ۱۴۰۱ به ۵۵ کد رسید.

وی ادامه داد: چرا چنین اتفاقی برای تولید رخ می‌دهد؟ ما از سال گذشته تاکنون تعداد کدها را به ۱۳۰کد افزایش دادیم و در یک ماه آینده بعد از برگزاری نمایشگاه پیش بینی می‌کنیم تعداد کدها به دو برابر برسد و اگر طبق برنامه ریزی های اتحادیه پیش برویم طی ۳ سال آینده مشهد قطب اقتصادی طلا و جواهر خواهد شد.

وی تصریح کرد: به اعتقاد من هدف از برگزاری این نمایشگاه این است که مسئولان کشوری در جلسات حضور پیدا کرده و مشکلات ما را در زمینه تولید و صادرات بررسی کنند زیرا باید نگاه از فروش نفت خارج شود زیرا ما با تولید طلا می‌توانیم درآمد ارزی زیادی ایجاد کنیم تا دیگر متکی به فروش نفت نباشد.

رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد با اشاره به اینکه مشهد در تولید نقره حرف اول را در کشور می‌زند،اظهار داشت : در مشهد دوهزار کارگاه کوچک و بزرگ نقره‌سازی مشغول به فعالیت می باشند واین در حالیست که از نظر طراحی تا چهارسال پیش واردکننده طراح به شهر مان بودیم اما درحال حاضر صادرکننده طراح نه تنها در کشور بلکه حتی به کشور‌های خارجی متقاضی طراح داریم .

وی ادامه داد: مشهد تاکنون شهر مصرفی در طلا بوده است،اما در این نمایشگاه از صاحبان ماشین‌آلات دعوت به عمل آورده ایم و تعداد زیادی از کشور‌های خارجی که در ایران نمایندگی دارند در این نمایشگاه حضور و ماشین‌آلات خود را وارد کنند.

رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد گفت:اگر طی برنامه‌ریزی های انجام شده، پیش برویم در سه سال آینده مشهد، قطب اقتصادی در حوزه طلا خواهد شد.

تقی زادگان در ادامه ضمن اشاره به برگزاری چهارمین میز طلای کشوری خاطر نشان کرد: صبح روز نهم آذر میز طلای کشوری برگزار خواهد شد و در بعدازظهر همان روز نیز همایشی در نمایشگاه برگزار می شود که از ۱۲ نفر از طراحان که برخی از آن ها سن کمی دارند و دارنده مقام کشوری و خارجی هستند، تجلیل می‌کنیم و افتتاح نمایشگاه در ساعت ۴ خواهد بود.

وی ادامه داد: روز دوم ۱۰۰ نفر از پیشکسوتان صنف و مهمانان کل کشور در طرقبه گردش خواهند داشت. روز سوم نیز برنامه بازدید از معدن فیروزه و شرکت دانش‌بنیان مه‌بین را داریم و روز چهارم از غرفه‌داران نمونه با تندیس‌هایی تقدیر خواهد شد و امیدواریم این نمایشگاه به خوبی برگزار شود و منافع آن شامل حال فعالان این عرصه و مردم مشهد شود.

 

نمایشگاه مشهد بزرگترین نمایشگاه طلا و جواهر و نقره کشور

مدیر عامل شرکت مدیریت پروژه های نمایشگاهی نیز در ادامه گفت:نمایشگاه مشهد بزرگترین نمایشگاه طلا و جواهر و نقره کشور است که با حضور ۱۵۰ شرکت در فضایی به مساحت ۱۵هزار متر مربع برگزار خواهد شد .

علیرضا صدرزاده افزود:با توجه به آمار مقایسه ای نسبت به سایر نمایشگاه‌های طلا و جواهر حتی در تهران نیز نمایشگاه طلا به این گستردگی ندارد و عمدتاً نمایشگاه طلا و جواهردر شهرهای اصفهان مشهد، شیراز و تبریز برگزار می‌شود .
برگزار کننده این نمایشگاه خاطر نشان ساخت: نمایشگاه مشهد بزرگترین نمایشگاه طلا و جواهرات کشور می‌باشد و این در حالیست که آغاز کننده برگزاری نمایشگاه طلا و جواهرات درسال ۸۵ نیز با مشهد بوده است و امیدوارم طی سال‌های آینده در بعد بین‌المللی این نمایشگاه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های بعد شاهد حضور مشارکت‌کنندگان خارجی خواهیم بود، تصریح کرد: در آینده نمایشگاه مشهد به عنوان پایلوت صنعت طلا و جواهر در تجارت، طراحی طرح‌های جدید و ماشین‌آلات خواهد بود. برنامه داریم در آسیای میانه و افغانستان این موضوع را به عنوان مرکز مطرح کنیم و در آینده نزدیک هم از کشور‌های دوردست مشارکت‌کننده و هم از پنج کشور آسیای میانه و افغانستان بازدیدکننده داشته باشیم. با اجرای برنامه سه تا چهار ساله می‌توانیم نمایشگاه مشهد را به عنوان قطب این حوزه در منطقه مطرح کنیم.

صدرزاده بیان کرد: در این دوره با توجه به هم‌افزایی که داشتیم، موفق شدیم نمایشگاه را با حضور اکثریت فعالان این حوزه در مشهد برگزار کنیم. شاید اگر عده‌ای از دوستان همراهی بیشتری می‌کردند نمایشگاه بهتر برگزار می‌شد، اما باز هم وضعیت ما نسبت به متوسط کشور قابل قبول است.

 

تشکیل میز خدمت اتحادیه در مدت برپایی نمایشگاه
همچنین نایب رئیس اول صنف طلا و جواهرات و نقره مشهد بیان داشت: در نمایشگاه غرفه اتحادیه نیز برپاست و هیات مدیره اتحادیه از ابتدا تا انتهای نمایشگاه در آن حضور خواهند داشت و پاسخگوی شهروندان جهت رفع مشکلات صنفی خواهند بود .
سید رضا اخلاقی شریعت تصریح کرد: همچنین میز خدمت در این غرفه تشکیل شده است وآمادگی لازم برای پاسخگویی به شهروندان و هم صنفان خود را داریم.

 

برگزاری شش ورک شاپ درحاشیه نمایشگاه

در ادامه مدیرعامل اولین مرکز کارآفرینی کشور در حوزه طراحی طلا و جواهر نیز از برگزاری شش ورک شاپ درحاشیه این نمایشگاه خبرداد و گفت :در جمعه از ساعت ۹ صبح شش ورک شاپ تخصصی برگزار خواهد شد که به شرکت کنندگان مدرک فنی و حرفه‌ای اعطا خواهد شد.
نیلوفر میر شهیدی بیان داشت: ورکشاپ‌ها در مرکز همایش‌های نمایشگاه برگزار خواهد شد.

شایان ذکراست، هشتمین نمایشگاه تخصصی فلزات گران‌بها، طلا و جواهر و نقره از ۹ آذر افتتاح می‌شود و این نمایشگاه به مدت چهار روز تا ۱۲ آذرماه در سالن فردوسی نمایشگاه بین‌المللی مشهد برپا خواهد بود.
علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در این نمایشگاه حضور یابند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.