×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
وسعت منطقه ویژه اقتصادی دوغارون ۱۵ برابر شد

مهدی دونده  افزود: منطقه ویژه اقتصادی دوغارون پیش از این ۵۰ هکتار مساحت داشت.

وی ادامه داد:منطقه ویژه اقتصادی دوغارون تاکنون زمین های زیادی در اختیار نداشته و فقط در یک محوطه ۵۰ هکتاری فعالیت داشته است و امسال که زمین های جدید دولتی به آن اضافه شده، حصارکشی آن شروع شده است.

فرماندار تایباد گفت: بعد از انجام حصارکشی، زون بندی و جدول کشی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، زمینه واگذاری زمین به سرمایه گذاران افغان و ایرانی فراهم می شود و آنان می توانند واحد تولیدی راه اندازی و محصولات صادرات محور تولید کرده یا فرآوری دانه های روغنی را انجام دهند.

دونده با اشاره به این که قوانین مخصوص منطقه ویژه اقتصادی بر منطقه ویژه اقتصادی دوغارون حاکم است افزود: سرمایه گذاری در این منطقه بخشودگی های خاص خودش را دارد و سرمایه گذاران می توانند از این فرصت استفاده کنند.

وسعت منطقه ویژه اقتصادی دوغارون خراسان رضوی ۱۵ برابر شد

فرماندار تایباد اعتبار در اختیار برای اجرای طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی دوغارون را ۲۰۸ میلیارد تومان ذکر و بیان کرد: بعد از ۱۰ سال این طرح در دولت سیزدهم در شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور به تصویب رسید و همه ارکان استانی و ملی آن را تایید کرده اند.

دونده افزود: عملیات اجرایی این طرح در بهمن ماه سال گذشته آغاز شده و پیمانکار در آن تجهیز کارگاه کرده و در حال اصلاح ساختاری پایانه مسافری و تغییر ساختمان آن، تجهیز سالن ایکس ری خودرویی و ایجاد مسیرهای ورودی و خروجی است، سی.آی.پی موقت هم در آن ایجاد شده است.

سی آی پی مخفف Commercial Important Person است و به خدماتی گفته می شود که به افرادی ارائه می شود که از نظر تجاری و سیاسی در جایگاه ویژه ای قرار دارند و شامل انجام تمامی تشریفات مسافر از قبیل دریافت کارت پرواز، تحویل جامه‌دان، پذیرایی در سالن و بازرسی اختصاصی می شود.

وی اظهار کرد: سازمان همیاری شهرداریها برابر با قراردادی که با استانداری منعقد کرده است، در حال تغییر بازارچه است و تاکنون ۶۲ غرفه در آن به افرادی که دارای کارت پیله وری و بومی شهرستان هستند و فعالیت اقتصادی دارند واگذار شده است و ۱۵۰ غرفه کوچک پیله وری نیز در آن در حال ساخت است تا بتوان آنها را به فعالان اقتصادی افغانستانی نیز واگذار کرد./ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.