×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ورود بیش از یک میلیون زائر به مشهد طی ۵ روز گذشته

به گزارش توس اکو، حجت‌الاسلام گنابادی نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی، ساعتی پیش در نشست خبری قرارگاه عملیاتی زائران دهه پایانی صفر که در محل شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت اخیر ۲۱۳ هزار و ۷۵۴ زائر وارد مشهدمقدس شدند که نسبت به سال گذشته در همین روز ۲۴ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه از ۱۵ تا ۲۰ شهریور یک میلیون و ۱۳۵ هزار و ۳۲۲ نفر وارد مشهد شده اند، افزود: شب گذشته ۳۵۸ هزار و ۳۲۹ نفر از مراکز اسکان استفاده کردند و طی بازه زمانی ۱۵ تا ۲۰ شهریور این عدد در مجموع ۲ میلیون و۲۵۸ هزار و۲۰۹ نفر شب است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی  گفت: از مجموع ۲۱۳ هزار و ۲۵۴ نفر ۱۳۸ هزار و ۵۷۱ نفر با وسیله نقلیه شخصی به مشهد سفر کردند و ۴۵ هزار و ۵۰۴ نفر با وسیله حمل و نقل عمومی جاده ای و ۲۰ هزار نفر ۵۰۰ نفر با قطار و ۹۱۶۹ نفر هواپیما به مشهد آمده اند.

وی گفت:طی پنج روز گذشته در مجموع دوهزار و ۶۷ بازرسی از واحدهای ارائه دهنده انجام و ۴۱۰ پرونده به ارزش ۳۴ میلیارد تومان تشکیل شده است. همچنین به۱۱۰ شکایت رسیدگی و ۱۵۰ میلیون تومان به مردم عودت شد.

گنابادی نژاد ادامه داد: بیشترین شکایت‌ها در حوزه اسکان، ارزاق عمومی و حمل و نقل درون شهری و برون شهری بوده است.

طبق گفته معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی‌، منصوری معاون اجرایی رییس جمهور بعنوان نماینده دولت در راهبری مسائل زائران دهه آخر در مشهد تعیین شده و روز چهارشنبه به این شهر می‌آید و مستقر می‌شود تا از نزدیک موضوع را مدیریت کند.

وی با اشاره به سفر وزیر کشور به مشهد تصریح کرد: بهترین و بیشترین کمک که برای استان‌ها مصوب شد این بود که استانداران در جریان اعزام زائران ورود کنند و نظارت لازم را در جهت تامین حمل‌ونقل مورد نیاز انجام دهند. در همین راستا نمایندگان آن‌ها قرار است مستقر شوند و هر استان بازگشت زائران خود را ساماندهی خواهد کرد، بلیت‌های رفت و برگشت نیز با هم فروخته شده‌اند.

گنابادی‌نژاد در پاسخ به دغدغه خبرنگاران در خصوص حضور معتادان متجاهر در ایام میزبانی زائران دهه آخر صفر گفت: متکدیان و معتادین در سطح وسیع و گسترده با مسئولیت فرمانداری ساماندهی و جمع‌آوری می‌شوند، حمایت و پشتیبانی ملی نیز صورت می‌گیرد. امیدوارم این چهره که زیبنده شهر مشهد نیست زودتر ساماندهی شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی با اشاره به کمک‌های شهرداری تهران تصریح کرد: از شهرداری تهران تعدادی اتوبوس برای بازگشت درخواست کردیم که موافقت شده است. تعدادی سرویس بهداشتی و حمام سیار و تانکر آب خودرویی نیز تقاضا شد که موافقت کردند. تقاضاهای ما بدون جواب باقی نمانده، برخی عملیاتی انجام شده و برخی نیز در مسیر است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.