×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تشدید بازرسی ها در جریان خدمت رسانی به مردم در دهه پایانی ماه صفر

به گزارش توس اکو، محمدرضا قلندر شریف امروز، ۲۱ شهریورماه، در پنجمین نشست خبری قرارگاه عملیاتی زائران دهه آخر صفر استانداری خراسان رضوی که در شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در پیاده‌روی اربعین شهرداری متولی ارایه خدمات در زمینه خدمات شهری و نظافت نجف و حمل‌ونقل داخل مرز مهران و همچنین زائران پیاده از مرز بود.

وی افزود: همزمان با اربعین، ستاد دهه پایانی صفر را نیز داشتیم، برنامه‌ریزی مدون و آسیب‌شناسی احتمالی سال‌های گذشته را انجام دادیم و در هفت کمیته رصد کردیم. کمیته‌ها شامل تکریم و استقبال از زائران، اطلاع‌رسانی، رسانه و مستندسازی، خدمات شهری، حمل‌ونقل و ترافیک، برنامه‌ریزی و پشتیبانی، نظارت و بازرسی و حفاظت و حراست است. در تمام کمیته‌‌ها معاونان شهرداری و مدیران عضو بوده و پای کار هستند.

قلندر شریف با بیان اینکه ما در حوزه اتوبوس بین‌ شهری وظیفه نداریم، اتوبوس‌ها نیز درون‌شهری است و امکانات و ایمنی جاده‌ای ندارند، عنوان کرد: با این وجود در اربعین همکاری کرده و ۱۲۵ دستگاه اتوبوس اعزام کردیم. در دهه پایانی صفر ۱۲۵ دستگاه اتوبوسی که اخیرا رونمایی شدند رایگان به زایران مخصوصا اطراف حرم سرویس‌دهی می‌کنند. برای حمل‌ونقل برون‌شهری داخل استان نیز در صورت نیاز اتوبوس‌های نو و با عمر کمتر را استفاده خواهیم کرد.

شهردار مشهد بیان کرد: ما ۴۰۰۰ پارکینگ ثابت و دایر داریم و با استفاده از زمین‌های اطراف حرم ۳۱۰۰ جای پارک دیگر آماده کردیم که در مجموع حدود ۷۰۰۰ جای پارک داریم. با گمرک، راه‌آهن و شرکت نفت هماهنگی شده که اگر نیاز باشد محوطه آن‌ها نیز زیر بار پارکینگ زایران بیاید.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه نظارت تاکسیرانی نیز دو‌ بخش داریم که ناظران استانی نظارت می‌کنند و خود مردم نیز باید بیشتر نظارت داشته باشند. هزینه حمل‌ونقل نیز باید با تاکسی‌متر یا قبض مشخص شود. هر مشکلی باشد رسیدگی می‌کنیم. ممکن است تاکسی‌ها تخلف داشته باشند که تعدادشان محدود است. ۲۰۰ تاکسیران نیز متقاضی شدند که در اطراف حرم رایگان و صلواتی به زائران رسیدگی کنند.

قلندر شریف در خصوص خواهرخواندگی مشهد و کربلا تصریح کرد: اردیبهشت ماه در سفر به عراق خواهرخواندگی امضا شد و پیگیری‌هایی نیز داشتیم. موضوعات در حال پیگیری است اما ما بیشتر پیگیر هستیم. در دهه پایانی صفر موکب‌های عراقی در مشهد حضور دارند.

شهردار مشهد در خصوص جمع‌آوری معتادان متجاهر گفت: متولی این کار دستگاه‌های مختلفی هستند. شهرداری در زمینه مالی کمک می‌کند اما جمع‌آوری با نیروی انتظامی و دستگاه‌های دیگر مانند بهزیستی است. تعداد زیادی جمع‌آوری در محل ورودی مشهد انجام شده است. وزیر کشور نیز قول دادند که در این موضوع کمک داشته باشند. این مشکلی اساسی است و باید در سطح ملی تصمیم‌گیری شود.

وی با بیان اینکه در سه روز آخر صفر اتوبوس‌ها با ۲۵۰ دستگاه تقویت می‌شود، عنوان کرد: قطار شهری نیز از ۶ صبح تا ساعت ۲۴ به مدت ۱۸ ساعت رایگان سرویس‌دهی خواهند داشت و سرفاصله‌ها حداقل دو دقیقه کاهش پیدا می‌کند تا حداکثر جابه‌جایی مسافر را داشته باشیم. خطوط شاتل نیز ۲۴ ساعته رایگان سرویس‌دهی می‌کنند.

قلندر شریف بیان کرد: ۵۰ مکان برای اقامت اضطراری و موقت زائران در روزهای پایانی صفر توسط شهرداری در نظر گرفته شده است که گنجایش ۶۷ هزار نفر اسکان دارد. پارک جهانشهر و پارک‌های بزرگ آماده است و با همکاری هلال احمر امکانات ظرف ۵ ساعت مستقر می‌شود.

شهردار مشهد گفت: همه پروژه‌ها در این ایام به طوری برنامه‌ریزی می‌شود که در بافت مرکزی تعطیل شود تا خللی در تردد ایجاد نشود. موضوعات ساختمانی نیز قابلیت اجرا ندارد و تعطیل خواهند بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر پروژه تقاطع آزادگان تصریح کرد: مسیر اصلی عبور تقاطع چهارسطحی آزادگان طبق وعده به پایان می‌رسد اما مراسم رسمی افتتاح در ماه ربیع خواهد بود. پروژه پارک بانوان وکیل‌آباد، کشت‌پارک، استخر شهید قربانی و پارک کوهسنگی هم انجام خواهد شد.

محمدرضا قلندر شریف اظهار کرد: به منظور افزایش میزان کیفیت ارائه خدمات به زائران، نظارت و بازرسی از مجموعه های خدمات رسان در حوزه مدیریت شهری تشدید شده است.

وی با بیان اینکه ۷ محور ورودی شهر مشهد شاهد ورود زائران پیاده است ، گفت: شهرداری مشهد با برنامه ریزی و آسیب شناسی تجربیات سالهای گذشته، ۷ کمیته تکریم و استقبال، اطلاع رسانی و رسانه، خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک، برنامه ریزی و پشتیبانی، نظارت و بازرسی و حفاظت و حراست را ایجاد کرده تا با آمادگی بیشتری به استقبال زائران حرم مطهر رضوی بروند.

شهردار مشهد مقدس با تاکید بر اهمیت ایمنی و سلامت موکب داران در ورودی های شهر مشهد به خصوص اطراف حرم مطهر افزود: در حال حاضر ۳۵ دستگاه خودرو امدادی و اطفا حریق در اطراف حرم مطهر رضوی مستقر و بیش از ۱۰۰ آتش نشان به صورت مستمر از محل های مربوط به اسکان و موکب های پذیرایی بازدید می کنند.

قلندر شریف با بیان اینکه۵۹۰ پاکبان به صورت ۲۴ ساعته حریم اصلی اطراف حرم مطهر را مورد رفت و روب قرار میدهند، عنوان کرد: ۱۲ خودرو جمع آوری پسماند، ۷۸ چشمه سرویس بهداشتی، ۴۴ دوش سیار، ۲۹ وضوخانه موقت و خدماتی دیگر از جمله اقدامات مدیریت شهری برای بهبود وضعیت حضور زائران در شهر مشهد است.

شهردار مشهد با تاکید برسرویس دهی رایگان اتوبوسهای منتهی به مسیرهای حرم مطهر در سه روز پایانی ماه صفر، افزود: با توجه به اینکه بابت انتقال زائران به خارج از شهر مشهد وظیفه ای بر عهده مدیریت شهری نمی باشد ولی شهرداری مشهد اعلام آمادگی کرده تا در صورت کمبود اتوبوس برای خروج زائران از مشهد، اتوبوسهای شهری را نیز برای انتقال زائران به شهرهای همجوار مشهد مقدس به کار گیرد.

شهردار مشهد در پاسخ به این سوال که آیا اجازه اسکان مردم در بوستان های شهر داده می شود یا خیر گفت: در حال حاضر مکان های اسکان مشخص شده ولی مدیریت شهری شرایطی را فراهم کرده تا در صورت ازدحام جمعیت در شهر، با همکاری هلال احمر، بوستان جهانشهر در نزدیکی حرم مطهر و تعدادی دیگر از بوستان های بزرگ شهر را جهت اسکان زائران به صورت فوری تجهیز نماید.

 

۷۸چشمه سرویس بهداشتی و ۲۹ وضوخانه سیار در اطراف حرم

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری مشهد نیز در این نشست گفت: ۵۹۰ پاکبان را علاوه بر ظرفیت موجود، در محورهای اطراف حرم مطهر مستقر کرده ایم و کار نظافت به صورت سه شیفته در حال انجام است.

مهدی یعقوبی از استقرار ۱۲ خودروی پسماند در کوچه های فرعی اطراف حرم مطهر خبر داد.

وی با بیان اینکه سرویس‌های بهداشتی اطراف حرم فعال و کانکس‌ها فعال هستند، عنوان کرد: ۷۸ چشمه سرویس بهداشتی و ۴۴ دوش سیار فراهم شده است. علاوه بر این درخواست‌هایی را برای وضوخانه‌های سیار داشتیم که ۲۹ وضوخانه سیار را نصب کردیم.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد از خدمات‌رسانی به مواکب با هفت دستگاه تانکر آب شرب خبر داد و افزود: در زمینه ایمنی مواکب پررنگ‌تر ورود پیدا کردیم و ۵۴ ایستگاه آتش‌نشانی به صورت شبانه‌روزی و ۳۵ دستگاه خودروی سبک، سنگین و موتوری در اطراف حرم فعال هستند، ۱۰۰ نیروی آتش‌نشانی نیز گشت‌زنی می‌کنند.

یعقوبی ادامه داد: دو فروشگاه شهر ما در اطراف حرم فعالیت دارند، هفت جایگاه ارزاق عمومی موقت در اطراف حرم اضافه کردیم تا ارزاق و میوه را با قیمت کنترل‌شده ارایه دهند.

 

انسداد چهار محور اصلی و  ۶۹ معبر فرعی در اطراف حرم مطهر رضوی

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در این نشست گفت: از عصر ۲۲ شهریور تا نیمه شب ۲۵ شهریور چهار مسیر اصلی منتهی به حرم از میدان شهدا، میدان بسیج، تقاطع گمنام و شهدای گوهرشاد، همچنین معبر آیت الله بهجت، آیت الله خزعلی و شارستان برای خودروهای شخصی مسدود خواهد شد.

پوریا محمدیان یزدی افزود: انسداد این محورهای اصلی مستلزم انسداد کوچه های فرعی منتهی به آنهاست که در همین زمینه ۶۹ معبر فرعی شناسایی شده است.

وی اضافه کرد: طی این مدت خودروهای حمل و نقل همگانی شامل اتوبوس،تاکسی،مینی بوس، میدل باس و ون امکان تردد دارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.