×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نرخ تورم سالانه کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای خراسان رضوی به ۴۷ درصد رسید

به گزارش توس اکو، شاخص قیمت مصرف‌کننده در مهرماه سال جاری امروز، ۷ آبان ماه، توسط مرکز آمار ایران منتشر شد.

طبق این گزارش در مهرماه ۱۴۰۲، شاخص قیمت مصرف‌کننده خانوارهای کشور به عدد ۲۰۶.۵ رسیده است که نسبت به ماه گذشته، ۲.۳ درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال گذشته، ۳۹.۲ درصد افزایش و در دوازده ماهه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۴۵.۵ درصد افزایش داشته است.

در این گزارش اعلام شده که منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل است. در مهر ماه ۱۴۰۲ تورم نقطه به نقطه خانوارهای کشور، ۳۹.۲ درصد بوده است؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین، ۳۹.۲ درصد بیشتر از مهر ماه ۱۴۰۱ برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند. تورم نقطه به نقطه مهر ماه ۱۴۰۲ در مقایسه با ماه قبل، ۰.۳ واحد درصد کاهش یافته است.

نرخ تورم سالانه خانوارهای خراسان رضوی بیشتر از میانگین کشور است

منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل از آن است. در مهرماه ۱۴۰۲، نرخ تورم سالانه برای خانوارهای کشور به ۴۵.۵ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ۰.۶ واحد درصد کاهش یافته است. همچنین نرخ تورم سالانه کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای خراسان رضوی به ۴۷ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ۰.۳ واحد درصد کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، شاخص کل قیمت کل کالاها وخدمات مصرفی خانوارهای خراسان رضوی در مهر ماه سال جاری ۲۰۶ درصد، تورم ماهانه ۲.۷ درصد و تورم نقطه به نقطه ۴۲.۱ رصد بوده است.

شاخص قیمت کل خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات در خراسان رضوی در مهر ماه سال جاری ۲۴۱.۸ درصد و ضریب اهمیت آن ۳۰.۷۸ بوده است. در این بخش تورم ماهانه در استان ۰.۴ واحد درصد، تورم نقطه به نقطه ۳۷.۸ درصد و نرخ تورم سالانه ۵۶.۹ درصد اعلام شده است.

شاخص قیمت کل کالاهای غیرخوراکی و خدمات در خراسان رضوی در مهر ماه سال جاری ۱۹۰.۱ درصد و ضریب اهمیت آن ۶۹.۲۲ بوده است. در این بخش تورم ماهانه در استان ۴.۱ درصد، تورم نقطه به نقطه ۴۴.۷ درصد و نرخ تورم سالانه ۴۱.۸ درصد اعلام شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.