×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
موکب امام رضا (ع) در کربلا با پذیرایی ۲۰۰۰ زائر راه اندازی می شود

به گزارش توس اکو و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان، حجت الاسلام والمسلمین محمد احمدزاده در مراسم اعزام کاروان تدارکاتی اربعین حسینی جهت برپایی موکب امام رضا (ع) از اعزام کاروان تدارکاتی موکب امام رضا به شهر کربلا برای نهمین سال خبر داد و گفت: این موکب از محل خیرین، واقفین و نذرکنندگان برپا می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: موکب امام رضا (ع) در شهر کربلا ۱۰ روز منتهی به اربعین میزبان زائرین به استعداد ۲۰۰۰ برادر و خواهر خواهد بود.

وی افزود: در این موکب زائرین خدمات فرهنگی، درمانی، پذیرایی و اسکان را دریافت خواهند کرد.

حجت الاسلام احمدزاده با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲ کامیون تدارکاتی و تجهیزات لازم برای استقرار در موکب اعزام خواهد شد، گفت: ۱۰۰ نفر از شهرهای مختلف برای خادم افتخاری در این موکب ثبت نام کردند که به صورت افتخاری خدمت رسانی خواهند کرد.

وی افزود: این موکب بایک دستگاه نانوایی سیار با تولید روزانه ۲۰هزار نان و یک دستگاه کانتینر یخ ساز با تولید روز ۲۰۰ قالب یخ بهداشتی ، یک دستگاه اب شیرین کن با ظرفیت تولید روزانه ۱۳ هزار لیتر آب بهداشتی و تصفیه شده و ۲ دستگاه آبسرد کن با ظرفیت ۱۰ شیر خروجی برپا خواهد شد.

وی با اشاره به پیش بینی برنامه های فرهنگی قرآنی گفت: اعزام موکب امام رضا (ع) دز ادامه ماموریت ها و نیات خیر واقفینی است که در ماهها و سالهای گذشته کمک به فقرا و نیازمندان را در دستور کار خود قرار دادند و محل اجرای نیت ها ی آنها را به صورت امینانه اجرا کردیم و امروز برای اجرای نیات موقوفات و نذوراتی که برای عزاداری سید الشهدا و اقامه عزای حضرت و کمک به مراسم اربعین پیشی بینی شده بود انجام وظیفه می کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: بخش قابل توجهی از تدارکات و پشتیبانی بدون هیچ گونه هزینه ای برای موکب انجام‌ می شود .

وی بیان کرد: تامین آب سرد صحن حضرت علی (ع) توسط موقوفه محمد جعفربن محمد تقی در اجرای نیت کمک خواهد شد.

حجت الاسلام احمدزاده گفت: برخی می گویند به جای هزینه کردن در اربعین خرج فقرا و نیازمندان در کشور شود، در حالی که همین افرادی که در تهیه بسته های معیشتی و کمک به فقرا پیشگام هستند، پیشگام در کمک به اربعین هستند و برخی افراد تفریحات خود را در کشورهای دیگر انجام میدهند اما برای اربعین می گویند نباید صرف اربعین شود در حالی که این کمک ها با تعظیم شعائر اسلامی هیچ منافاتی ندارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.