×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 15 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
نخستین یادواره شهدای رسانه خراسان رضوی برگزار شد

 

خبرنگار پاسدار واقعیت‌ها است

به گزارش توس اکو، مصطفی چمران، رئیس شورای شهر تهران شامگاه پنجشنبه در نخستین یادواره شهدای رسانه خراسان رضوی، اظهار داشت: خبرنگار باید واقعیت صحیح را تشخیص دهد، صحت و سقم ماجرا را دریابد و آن را برای مردم بازگو کند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه خبرنگاران چشم باز مردم هستند، گفت: امروز جنگ‌ها آنقدر سخت شده که ممکن است نتوانیم دشمن را بشناسیم، بنابراین خبرنگار باید دشمن‌شناس خوبی باشد.

وی با بیان اینکه تبیین در فضای رسانه‌ای از مهم‌ترین رسالت‌های خبرنگاران به شمار می‌رود، تاکید کرد: خبرنگار نباید هیجان خبری را با واقعیت خبری در بیامیزد.

چمران افزود: در جهاد تبیین خبرنگار بازگو کننده واقعیت‌ها می‌شود و بار سنگینی را به دوش می‌کشد، بنابراین باید در مقابل شایعات بایستد و ضمن مقاومت برای بیان حقیقت به جامعه تلاش کند.

رئیس شورای شهر تهران عنوان کرد: خبرنگار باید از خودش، جامعه و امت اسلامی پاسداری کند و با حفاظت از حقیقت اصل خبر را به صورت درست در اختیار مردم قرار دهد.

وی با بیان اینکه خبرنگاران زمان جنگ در میان گلوله و خمپاره کار خود خود را رها نمی‌کردند، یادآور شد: شهیدان خبرنگار در میدان جنگ با شجاعت می‌جنگیدند و رسالت سنگین خود یعنی خبررسانی به گوش مردم و جهانیان را انجام می‌دادند.

چمران با بیان اینکه دشمن در عرصه جنگی ترکیبی وارد شده و کار را پیچیده کرده است گفت: هیچ زمانی را به اندازه حال حاضر و ملت ما مورد هجوم قرار ندادند.

رئیس شورای شهر تهران عنوان کرد: رسانه های مختلف با بودجه های کلان و دروغگویی های فراوان به ما می‌تازند و جنگ ترکیبی را از رسانه آغاز می‌کنند به شکلی که شاهد شدیدترین خشونت‌‌ها را در سراسر کشور و همین مشهد مقدس بودیم.

چمران افزود: امروز به گونه‌ای دیگر رسانه‌های ما باید در این جهاد تبیین شرکت داشته باشند و وقایع را به گوش مردم و جامعه برسانند.

وی ادامه داد: امروز آگاه ساختن جوانان و نوجوانان که سخت مرعوب فضای مجازی هستند جهاد بزرگی است، بنابراین باید با روش‌هایی که مطابق ذوق و سلیقه این جوانان هستند در همان فضای مجازی به تبیین پرداخت.

چمران با تاکید بر اینکه همه باید تلاش کنیم در برابر این تبلیغات دشمن بایستیم و مقابله کنیم گفت: در دفاع مقدس موفق شدیم، در آن جنگ سخت موفق شدیم در این جنگ رسانه‌ای و فرهنگی نیز باید تلاش کنیم تا به موفقیت برسیم.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه یک روزی در دفاع مقدس در صف مقدم بودیم، تصریح کرد: امروز خودمان به جایی رسیده‌ایم که دستمان در برابر دشمن به گدایی دراز نیست و دانشمندانمان آن چیزی را که نیاز داریم تولید می‌کنند.

موسی‌الرضا حاجی بگلو، رئیس یادواره شهدای رسانه خراسان رضوی نیز در این یادواره اظهار داشت: شهدای رسانه با قلم، سخن، ثبت و ضبط وقایع تاریخ انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی بدون هیچ چشم‌داشتی جهت حفظ رسالت از آرمان‌های انقلاب استفاده کردند و در این راه جانفشانی‌های زیادی کردند.

وی با بیان اینکه هر چه داریم از شهدا است، بیان کرد: امروز خراسان رضوی به خود می‌بالد که در مقابل نام ۲۰ شهیدش پسوند خبرنگار وجود دارد.

رئیس یادواره شهدای رسانه خراسان رضوی نقش رسانه را در دنیای فعلی بسیار تعیین کننده خواند و افزود: دشمن زمانی که متوجه شد نمی‌تواند در جنگ فیزیکی بر ما غلبه کند زمین بازی را تغییر داد و به دنبال جنگ رسانه‌ای روی آورد.

وی ادامه داد: باید با بهره‌گیری از منش و خصلت وجودی شهدا خود را برای ایستادگی هر چه تمام‌تر از این جنگ رسانه‌ای آماده کنیم و اگر نتوانیم در برابر جنگ رسانه مقابله کنیم قطعا شکست می‌خوریم

سخنگوی شورای شهر مشهد تصریح کرد: ما در برابر شهدا مسئولیم و در این راه از انجام هیچ خدمتی به زائران و مجاوران در این شهر کوتاهی نخواهیم کرد.

تلاش دشمنان برای ناامیدسازی ملت ایران با انواع تاکتیک‌ها

طحان سخنگوی شورای نگهبان نیز در نخستین یادواره شهدای رسانه خراسان رضوی اظهارداشت: انقلاب اسلامی خداباوری را به زندگی انسان برگرداند به شکلی که تبلور این خداباوری را در قانون اساسی ایران شاهد هستیم.

وی بااشاره به جایگاه رسانه در قانون اساسی گفت: در بند دوم اصل سوم قانون اساسی بالا بردن آگاهی‌های عمومی در همه زمینه ها با استفاده صحیح از مطبوعات در صدر وظائف دولت نوشته شده است.

طحان عنوان کرد: می‌خواهم ادعا کنم اگر همه رسانه‌های دنیا بر مدار آگاهی بخشی فعالیت می کردند و به دنبال ایجاد جمع غفلت نبودند ریشه همه مفاسد خشکیده می شد و دنیا به آرمانشهری تبدیل می شد که همه مصلحان و در راس آنها انبیا و اولیا الهی به دنبال آن بودند.

وی با بیان اینکه رسالت انبیا برچیدن جهل از میان جوامع بود گفت: حقیقتا اگر کسی در ذهن خود تسلیم ظلم‌نشده باشد در عالم واقع تسلیم ظلم‌نخواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: اهالی اهل رسانه اگر واقعا در مسیر آگاهی‌بخشی باشند، کاری که انجام می‌دهند فقط یک شغل برای کسب معیشت نیست بلکه یک مجاهدت در راه خداست بنابراین ما جانفداکنندگان در این مسیر را شهید می‌دانیم و به احترامشان تمام قد می‌ایستیم.

وی با بیان اینکه نظام سلطه با انقلاب اسلامی وارد نبرد همه‌جانبه شد و همه ابزار‌های خود را استفاده می‌کند یادآور شد: جنگ سخت، جنگ نرم, توسل به تروریسم، تحمیل جنگ و تحریم غیر‌انسانی از جمله ابزارهای استفاده شده ‌علیه جمهوری اسلامی از سوی دشمنان است.

طحان با تاکید بر حضور همه‌جانبه دشمن در جنگ نرم بیان داشت: جهان سلطه در جنگ نرم هرچه در دست داشت به میدان آورد و به دنبال ایجاد ابزارهای جدید دیگری رفته است.

وی افزود:در جوامع گسترده امروزی مردم نمی‌توانند رویداد‌های مختلف را مستقیم ببینند بنابراین روایت‌ها هستند که حرف اول را در تصویر‌سازی از یک‌ واقعه می زنند.

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: باید در روایت دقت کرد و اگر روایت‌ها به درستی بیان نشود روایت‌های جعلی و غلط جایگزین صداقت می‌شوند.

طحان تصریح کرد: هدف دشمن در جنگ نرم ناامید کردن مسئولان، مردم و جوانان از آینده انقلاب اسلامی است؛ این هدفی است که دشمنان استفاده می کنند و برای دستیابی به آن همه تاکتیک‌ها را به کار می‌گیرند.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.