×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رشد ذخایر معدنی در خراسان رضوی طی سال جاری ۲ تا سه برابر می‌شود

به گزارش توس اکو، امیررضا رجبی در نشست خبری که به مناسبت دهه تولید و تجارت و گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن در ساختمان شهید باهنر استانداری خراسان رضوی برگزار شد، درباره مشکلات اعطای تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی در خراسان رضوی اظهار کرد: رشد تولید به تسهیلات بانکی نباید گره بخورد، بنابراین برای رشد تولید در استان دو محور در نظر گرفته شده و بر کالاهایی متمرکز شده‌ایم که امکان رشد تولید دارند.

وی افزود: ۳۵ کالای منتخب در بخش خودرویی، دارویی، معدنی، نساجی و … در خراسان رضوی داریم که حداقل ۳۰ درصد رشد تولید را رقم خواهند زد. همچنین در حوزه معدنی ۸ ماده معدنی وجود دارد که اکتشاف آنها رشد حداقل ۳۰ درصدی در سال جاری خواهد داشت. امسال با توجه به برنامه رشد در استان میزان رشد ذخایر معدنی ۲ تا سه برابر می‌شود. همچنین برای محصولات تولیدی منتخب تسهیلات برآورد شده و این محصولات در اولویت پرداخت تسهیلات است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بیان کرد: در سال گذشته میزان استخراج سنگ آهن در استان ۵۰ درصد رشد نسبت به ۱۴۰۰ رشد داشت. استخراج از ۱۷ میلیون به ۲۵ میلیون تن افزایش یافت که سهم زیادی در چرخه فولاد کشور داشت. همچنین در استان ۱۲ درصد رشد تولیدات معدنی در استان را داشتم و ۷۹ میلیون تن ذخایر معدنی جدید در استان شناسایی شد.

رجبی با اشاره به برگزاری مزایده عمومی معادن در سال قبل افزود: در سال گذشته مزایده عمومی ۴۰۰ معدن راکد در استان برگزار شد که حدود ۱۲۰ معدن با ورود سرمایه گذاران جدید فعال شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.