×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رشد ۴۰ درصدی صادارت کالا از خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲

به گزارش توس اکو، جواد جعفری امروز ۵ تیرماه در نشست خبری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی و مدیران دستگاه‌های اقتصادی استان که همزمان با نشست خبری به مناسبت دهه تولید و تجارت و گرامیداشت روز ملی صنعت معدن برگزار شد، اظهار کرد: صادرات استان در سال گذشته یک میلیارد و ۴۱۲ میلیون دلار بوده است که نسبت به سال قبل ۱.۲ درصد رشد داشته است.

وی درباره واردات به استان در سال ۱۴۰۱ افزود: ۶۴۴ میلیون دلار واردات داشتیم که نسبت به ۱۴۰۰ واردات کالا به استان ۱۲ درصد رشد داشته است، زیرا رویکرد واحد‌های استان برای واردات تغییر کرده بود.

ناظر گمرکات خراسان رضوی بیان کرد: در سه ماه ابتدای سال جاری میزان صادارت کالا از خراسان رضوی ۳۸۲ میلیون دلار بوده که ۴۰ درصد رشد را نشان می‌دهد این در حالی است که صادارت کشور ۹ درصد منفی است. همچنین میزان واردات کالا به استان در این مدت ۱۶۳ میلیون دلار بود که با سال قبل برابری می‌کند.

جعفری افزود: در حوزه ترانزیت با توجه به اتفاقات مهم در مرز‌ها روند و رشد خوبی در بحث ترانزیت در سال ۱۴۰۱ صورت گرفت ۴۱ درصد ترانزیت استان نسبت به ۱۴۰۰ رشد و ۹۴۸ هزار تن ترانزیت مقصد افزایش داشت. همچنین در حوزه تجارت چمدانی یا بازرچه‌ای با توجه به شروع به کار مجدد مرز باجگیران در آبان ماه دو میلیون و ۹۱۶ هزار دلار صادارت چمدانی در سال قبل صورت گرفت که این میزان در سه ماه سال جاری این میزان یک میلیون و ۸۳۴ هزار دلار بوده است.

وی ادامه داد: در مشهد در ابتدای سال ۱۴۰۱ سه انبار اختصاصی در استان بیشتر نداشتیم که تنها یکی فعال بود، اما در انتهای سال گذشته به ۳۱ انبار رسید. همچنین تجمیع گمرک سرخس و گمرک منطقه اقتصادی موجب بالارفتن ترانزیت ریلی خارجی شد. در مرز باجگیران با توجه به رویکرد‌های صورت گرفته روزانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ مسافر از طریق مرز وارد کشور می‌شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.