×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تجلیل از فعالان و تولیدکنندگان حوزه کشاورزی مشهد

حسین کوه زاد

 

به گزارش توس اکو، محسن داوری در همایش معرفی و تجلیل از تولیدکنندگان و بهره برداران برتر بخش کشاورزی مشهد با بیان اینکه از برخی حوزه‌ها غفلت فراوانی شده است، گفت: مبحث امنیت غذایی جامعه، از موضوعات بسیار مهم است که متاسفانه این مقوله در کشور ما مدتها است که به فراموشی سپرده شده است.

وی ادامه داد: امروز جنگ محتوایی داریم به این معنا که دشمن بر آن است تا در کنار براندازی، فروپاشی را هم در دستور کار داشته باشد و از مصادیق این فروپاشی موضوع تغذیه جامعه است.

داوری گفت: کشور ما به دلایل متعددی در طول دوران ایجاد تمدن بزرگ ایرانی، مورد تهدید و هجمه دشمنان قرار داشته است.

وی لازمه سلامت جامعه را در سلامت تغذیه دانست و اظهار کرد: کشاورزی یک حرفه زیرساختی است که برای زیربنای کشور ضروری است و اگر امر کشاورزی و دامپروری را جدی نگیریم در دیگر امور هم شکست خواهیم خورد.

فرماندار مشهد با تاکید بر ضرورت ارتقای جایگاه و هویت کشاورز، گفت: دشمن برای فروپاشی جمهوری اسلامی در راستای زدودن این هویت ها اقدام می‌کند و کشاورزی یکی از بخش‌های مهم هویتی جامعه است.

وی فراهم کردن زمینه تغذیه خوب برای مردم را بهترین خدمت به آنان دانست و افزود: آحاد مردم نیازمند غذا هستند و تغذیه خوب بازار پزشکان را کساد می کند.

داوری با بیان اینکه باید به سمت تسهیل گری در حوزه کشاورزی و تقویت حضور علم در کنار تجربه حوزه کشاورزی حرکت کرد، گفت: در کنار هویت سازی باید مقدمه ای ایجاد کنیم که کشاورزان بتوانند با هدایت و حمایت، بهترین و باکیفیت ترین محصول را تولید کنند.

فرماندار مشهد تاکید کرد: باید برای محصول کشاورز برنامه ریزی و مدیریت عرضه و فروش داشته باشیم تا سود کشاورز تضمین شود.

وی با بیان اینکه امسال در حال تجربه سال سخت آبی هستیم، بیان کرد: باید به سمت مدیریت ویژه مصرف آب و سیاست گذاری موثر در این حوزه حرکت کنیم..

 

مدیر جهاد کشاورزی مشهد نیز در این آیین گفت: شهرستان مشهد با جمعیتی افزون بر ۴.۵ میلیون نفر و ۳۲۰ روستای مسکونی، به عنوان دومین کلانشهر کشور در حوزه کشاورزی و اقتصادی جایگاه ویژه ای دارد.

محمد میری افزود: مشهد ۵۹ هزار هکتار کشتزار آبی، یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد دامی و ۹۷۰ هزار تن تولیدات باغی و دامی دارد که ۴۹ هزار میلیارد ریال، معادل ۱۱ درصد تولیدات کشاورزی استان را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه بهره گیری از دانش روز و دستاوردهای علمی در حوزه کشاورزی مورد تاکید است، بیان کرد: ۵۴ کشاورز مشهد امسال در سطح ملی، استانی و شهرستانی برتر شناخته شده اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.