×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خادمان بقاع متبرکه امام زادگان را به مردم دنیا بشناسانند

به گزارش توس اکو و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام محمد نوروزپور در جمع مدیران اجرایی بقاع متبرکه کشور که در محل هتل امامت برگزار شد، بیان کرد: چند سالی است دورهای آموزشی هیئت امنا، خدام، مدیران اجرایی و زائر اولی ها را در مجموعه امامت برگزار می کنیم.

مدیرکل بقاع متبرکه کشور گفت: این دوره ها می توانست در تهران برگزار شود، اما خواستیم این دوره ها در جوار امام رصا (ع) برگزار کنیم تا شرکت کنندگان علاوه بر گذراندن دوره های آموزشی، از فیص زیارت نیز بهره ببرند.

وی در خصوص فضیلت زیارت امام هشتم افزود: پیامبر فرمود: پاره تن ما در خراسان دفن‌می شود که هر کس او را زیارت کند بهشت بر او واجب است، امام صادق (ع) نیز فرمودند: “در آینده پاره تن‌ ما در خراسان دفن‌می شود، هیچ انسانی مومنی نیست او را زیارت کند مگر اینکه خدا بهشت را بر او واجب می کند و بدن او را بر اتش جهنم حرام می کند”. البته به شرط اینکه این زیارت ها را حفظ کنیم و با گناهان خود آن را از بین نبریم.

حجت الاسلام نوروزپور اظهار کرد: امام جواد (ع) نیز می فرمایند: اگر کسی در راه زیارت پدر ما سختی بیشتری متحمل شود اجر و مزد بیشتری به او می دهند، از اینرو برخی پیاده به زیارت می روند.

وی تصریح کرد: اجرای این برنامه ها با اهداف مشخصی است، اولین هدف، زیارت امام رضا (ع) و دومین هدف ما، تقدیر و تشکر از زحمات شما است که در بقاع متبرکه خدمت رسانی می کنید.

مدیرکل بقاع متبرکه کشور با بیان اینکه در کشور ۸۷۶۷ بقعه متبرکه هستند که از این تعداد مزار ۶۶۰۰ امام زاده و مزار ۳۹ پیامبر هستند، گفت: ما باید امام زادگان و انبیای الهی را به مردم دنیا بشناسانیم به همین منظور در حال تهیه دایره المعارف امام زادگان هستیم.

وی افزود: بقاع متبرکه چون منصوب به اهل بیت هستند، با زیارت آنها، ثواب زیارت ائمه نصیب ما می شود، لذا شما به عنوان افرادی که در این بقاع خدمت می کنید، افتخار بزرگی نصیب شما شده است و قطعا این خادمی را با هیچ چیزی عوض نمی کنید و آنها به شما عنایت خاصی داشتند که شما خادم آنها شدید.

حجت الاسلام نوروزپور بیان کرد: آیت الله بهجت فرمود: حضرت علی (ع)که ولایت او تقسیم کننده بهشت و جهنم است، این امام زادگان کارگزارن حضرت خواهند بود، امام راحل نیز فرمودند: مردم در جوار امام زادگان باید به آرامش برسند و رهبر معظم انقلاب نیز همیشه تاکید بر توجه خاص به بقاع متبرکه دارند و فرمودند: بقاع متبرکه باید قطب های فرهنگی و اجتماعی باشند.

وی افزود: همان گونه که این امام زادگان در زمان حیات خود به مردم معارف قرآن و اهل بیت را آموزش می دادند ما باید در جوار این بقاع باید همان کارهایی انجام دهیم که این امام زادگات انجام می دادند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.