×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 16 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی از مرز ۱۰۰ هزار تن گذشت

به گزارش توس اکو، وحیدرضا فریدونی اظهار کرد: از آغاز عملیات خرید تضمینی گندم تا کنون بالغ بر ۱۰۲ هزار و ۱۰۴ تن از محصول گندم کشاورزان خراسان رضوی به صورت تضمینی خریداری و ذخیره شده است. این میزان خرید نسبت به خرید همزمان سال گذشته ۳۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی افزود: در سال جاری بیش از ۵۰ مرکز و کمیسیون خرید تضمینی گندم در سطح استان تمهید و پیش‌بینی شده بود که از این بین هشت سیلوی دولتی، چهار سیلوی بخش خصوصی، ۶ سیلوی مستقر در کنار کارخانجات آرد در کنار ۱۵ انبار تعاون روستایی به عنوان مباشر این اداره کل در امر خرید تضمینی گندم فعال و نسبت به خدمت‌رسانی به کشاورزان اقدام کرده‌اند.

وی به میزان خرید تضمینی در این مراکز نیز اشاره کرد و گفت: سیلوهای دولتی با خرید ۲۷ هزار و ۶۰۳ تن گندم ۲۷ درصد، سیلوهای بخش خصوصی با خرید ۲۴ هزار و ۳۶۰ تن گندم ۲۴ درصد، کارخانجات آردسازی با خرید ۳۰ هزار تن گندم ۲۹ درصد و انبارهای مباشر تعاون روستایی با خرید ۲۱ هزار تن گندم ۲۰ درصد از میزان کل خرید استان را به خود اختصاص داده‌اند.

فریدونی افزود: مانند سنوات گذشته با توجه به لزوم کاهش تردد جاده‌ای و تسریع بخشیدن در امر خرید تضمینی گندم با در دسترس بودن مراکز و با عنایت به پراکنش مناسب انبارهای تعاون روستایی در سطح استان، طی هماهنگی‌های صورت گرفته تعدادی از انبارهای این مجموعه برای خدمت به کشاورزان پیش بینی و تجهیز شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: تا کنون شهرستان‌های تایباد با ۲۷ هزار و ۵۸۵ تن، تربت جام با ۲۰ هزار و ۳۶۰ تن، رشتخوار با ۱۱ هزار و ۶۱۰ تن و مشهد با ۱۱ هزار و ۳۶۴ تن خرید تضمینی گندم بیشترین حجم خرید را تا کنون به خود اختصاص داده‌اند.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.