×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تورم سالانه تولیدکننده در تابستان از ۴۳ درصد عبور کرد

به گزارش توس اکو،  مرکز آمار ایران اعلام کرد: در فصل تابستان ۱۴۰۲، شاخص قیمت کل تولیدکننده روی عدد ۹۷۵.۲ ایستاده و درصد تغییرات شاخص قیمت کل تولیدکننده در چهار فصل منتهی به فصل تابستان ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۴۳.۲ درصد بوده است که در مقایسه با تورم سالانه ۴۲.۹ درصدی در بهار امسال، ۰.۳ واحد درصد افزایش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان به ازای تولید در داخل کشور، در چهار فصل منتهی به تابستان ۱۴۰۲ نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۴۳.۲ درصد افزایش داشته است. در این فصل بیش‌ترین تورم سالانه با ۵۸.۸ درصد مربوط به گروه «خدمات» و کم‌ترین تورم سالانه با ۲۹.۲ درصد مربوط به گروه «صنعت» بوده است.

همچنین بر اساس این گزارش، درصد تغییرات شاخص قیمت کل تولیدکننده نسبت به فصل مشابه سال قبل، یا همان تورم نقطه‌به‌نقطه ۴۵.۳ درصد بوده که در مقایسه با تورم نقطه‌ای ۴۲.۴ درصدی در بهار امسال، ۲.۹ واحد درصد افزایش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی تولیدکنندگان به ازای تولید در داخل کشور، در فصل تابستان ۱۴۰۲ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۴۵.۳ درصد افزایش داشته است. در این فصل بیش‌ترین تورم نقطه‌به‌نقطه با ۷۲.۳ درصد مربوط به گروه «تولید، انتقال و توزیع برق» و کم‌ترین تورم نقطه‌به‌نقطه با ۳۵.۷ درصد مربوط به گروه «کشاورزی» بوده است.

کاهش ۳ درصدی تورم فصلی

اما بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، تورم فصلی تولیدکننده روی عدد ۹.۳ درصد ایستاده که در مقایسه با تورم فصلی ۱۲.۴ درصدی در بهار امسال، ۳.۱ واحد درصد کاهش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان به ازای تولید محصولاتشان در داخل کشور، در فصل تابستان ۱۴۰۲ نسبت به فصل قبل، ۹.۳ درصد افزایش دارد. در این فصل بیش‌ترین تورم فصلی با ۱۲.۶ درصد مربوط به گروه «خدمات» و کم‌ترین تورم فصلی با ۶.۶ درصد مربوط به گروه «کشاورزی» بوده است.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.