×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 21 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بیشترین آمار قلع و قلع حریم در این منطقه رقم خورد

به گزارش توس اکو، “سیدعلی حسین‌پور” در بیست و یکمین نشست خبری روایت شهر با اصحاب رسانه با بیان اینکه منطقه دو با جمعیت ۶۵۰ هزار نفر شامل ۲۵ محله و ۴ ناحیه است، افزود: ۳۲ هزار و ۶۴۸ پیام در سال۱۴۰۱ از طریق سامانه ۱۳۷ در خصوص منطقه دریافت شده که به ۳۱ هزار و ۵۱۵ مورد در ۷۲ساعت اولیه پاسخگویی شده است.

شهردار منطقه دو تصریح کرد: اعتبارات عمرانی منطقه در بخش فرهنگی در دو سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به ترتیب ۳۱۵ و ۶۰۰درصد رشد داشته است، در بخش خدمات شهری این رشد به ترتیب ۲۰۰ و ۳۵۴درصد بوده است و در بخش فضای سبز ۱۲۶ و ۴۰درصد بوده است.

حسین‌پور ادامه با بیان اینکه در سال جاری سه مورد اجرای برش اسکلت در زمینه اقدامات قلع حریم داشته‌ایم افزود: در سال ۱۴۰۱ حدود ۹۶۰ پروانه صادر شد، بیش از ۳۰۰ رای‌ قلع در محدوده حریم داشته‌ایم بیشترین آمار قلع و قلع حریم در این منطقه رقم می‌خورد.

وی خاطرنشان کرد: ۱۲۵ درصد درآمد مصوب نقد و ۱۱۲درصد پس از اصلاح بودجه در سال ۱۴۰۱ به دست آمد.

شهردار منطقه دو اضافه کرد: تعداد کل قراردادهای سال ۱۴۰۱ برابر ۱۷۳ مورد و مناقصات ۴۳ مورد بود، منطقه برتر در برگزاری مناقصه بودیم؛ ۳۸ طرح زودبازده نیز در بخش بازآفرینی انجام شد.

حسین‌پور افزود: در حوزه تربیت بدنی در سال ۱۴۰۲ احداث مجموعه ورزشی چند منظوره اسماعیل‌آباد، مجموعه ورزشی چند منظوره شفا، مرکز ورزشی توس ۵۵، زمین ورزشی روباز توس ۸۱، چمن مصنوعی مجموعه ورزشی شهدای تاکسیرانی، پروژه تعمیر اساسی فضای ورزشی روباز سطح منطقه و ایجاد بازی‌های آبی بوستان پردیس قائم‌ در مجموع با ۵۵۲هزار میلیارد ریال اعتبار در دست اقدام هستند.

وی تصریح کرد: اهم اقدامات فرهنگی سال۱۴۰۱ نیز برگزاری ۴۲ اجتماع‌ بزرگ، مشارکت در تجهیز و مرمت ۵۰ مسجد، تشکیل ۲۵ شورای اجتماعی محله، برپایی ۵۰ ایستگاه استقبال از زائر در میدان شهدا و مشارکت در برپایی ایستگاه در مسیر زائران به تعداد ۷۰ مورد بوده در طرح ترنم که مشاوره خانواده در حاشیه شهر بود نیز ۴۵ کارگاه برپا شد.

‎شهردار منطقه دو ادامه داد: حوزه معابر و آسفالت همچنان در منطقه۲ بیش از ۲۰۰ هزار مترمربع زمین خاکی داشته‌ایم که درحال حاضر به ۱۵۰ هزار مترمربع زمین خاکی افزایش یافته است. به دلیل افزایش قیمت آسفالت اولویت اول‌ ما اسفالت معابر خاکی است.

وی افزود: ٣٢هزار و ۶۴۸ پیام در سال ۱۴۰۱ از طریق سامانه ۱۳۷ در خصوص منطقه دریافت شده که به ۳۱ هزار و ۵۱۵ مورد در ۷۲ساعت اولیه پاسخگویی شده است.اعتبارات عمرانی منطقه در بخش فرهنگی در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به ترتیب ۳۱۵ و ۶۰۰درصد رشد داشته است، در بخش خدمات شهری این رشد به ترتیب ۲۰۰ و ۳۵۴درصد بوده است و در بخش فضای سبز ۱۲۶ و ۴۰درصد بوده است.

شهردار منطقه دو تاکید کرد: در سال ۱۴۰۱ حدود ۹۶۰ پروانه صادر شد، بیشترین آمار قلع و قلع حریم در منطقه رقم می‌خورد.۱۲۵ درصد درآمد مصوب نقد و ۱۱۲درصد پس از اصلاح بودجه در سال ۱۴۰۱ به دست آمد.

تعداد کل قراردادهای سال ۱۴۰۱ برابر ۱۷۳ مورد و مناقصات ۴۳ مورد بود، منطقه برتر در برگزاری مناقصه بودیم. ۳۸ طرح زودبازده نیز در بخش بازآفرینی انجام شد.

وی گفت: در حوزه تربیت بدنی در سال ۱۴۰۲ احداث مجموعه ورزشی چند منظوره اسماعیل‌آباد، مجموعه ورزشی چند منظوره شفا، مرکز ورزشی توس ۵۵، زمین ورزشی روباز توس ۸۱، چمن مصنوعی مجموعه ورزشی شهدای تاکسیرانی، پروژه تعمیر اساسی فضای ورزشی روباز سطح منطقه و ایجاد بازی‌های آبی بوستان پردیس قائم‌ در مجموع با ۵۵۲هزار میلیارد ریال اعتبار در دست اقدام هستند.

شهردار منطقه دو درخصوص اهم اقدامات فرهنگی این منطقه افزود: سال۱۴۰۱ نیز شامل برگزاری ۴۲ اجتماع‌ بزرگ، مشارکت در تجهیز و مرمت ۵۰ مسجد، تشکیل ۲۵ شورای اجتماعی محله، برپایی ۵۰ ایستگاه استقبال از زائر در میدان شهدا و مشارکت در برپایی ایستگاه در مسیر زائران به تعداد ۷۰ مورد بوده در طرح ترنم که مشاوره خانواده در حاشیه شهر بود نیز ۴۵ کارگاه برپا شد.

حسین پور گفت: در مناطق حاشیه شهر پروژه عمرانی کار کردن بسیار سخت است. فشار از طرف مردم و اطرافیان بر پیمانکار و شهرداری بسیار زیاد است.

وی از شهروندان درخواست کرد در شناسایی تخلفات ساختمانی به مدیریت شهری کمک کنند تا با تخلفات نیز برخورد جدی صورت گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.