×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 30 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شناسایی هفت هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی در خراسان رضوی

احمدرضا مدبرنیا امروز، ۲۱ خرداد ماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره تبیین قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان و همچنین تبیین دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم که در اداره‌کل امور مالیاتی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: گفت: در مبارزه با فرار مالیاتی با تشکیل اداره ای تحت همین عنوان، طی یکسال ۷۱ مورد از ۹۳ واحد دارای فرار مالیاتی توسط ماموران امور مالیاتی خراسان رضوی شناسایی شد که تاکنون ۳۶۰ میلیارد تومان از این میزان مالیات پرداخت شده و بقیه در مراحل دادرسی است.

وی با اشاره به وصول ۱۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مالیات مستقیم و غیرمستقیم از اشخاص حقیقی و حقوقی در استان خراسان رضوی بیان کرد: سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از این میزان مالیات تحت عنوان عوارض و از محل پرداخت مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها توزیع شده که رشد ۱۲۰ درصدی در مقایسه با سال قبل از آن دارد.

مدبرنیا افزود: از ابتدای امسال تاکنون هم ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان مالیات در استان خراسان رضوی وصول شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۶۰ درصد رشد دارد.

وی اظهار کرد: هم اکنون کل پرونده های مالیاتی استان شامل ۸۶۹ هزار پرونده اشخاص حقیقی و ۴۷ هزار پرونده اشخاص حقوقی فعال است.

مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی در خصوص مالیات خانه‌های خالی نیز اظهار کرد: طی آخرین آمار تعداد خانه های خالی استان به ۶ هزار و ۴۱۲ واحد رسیده است که مالیات محاسبه شده برای آن ۹۵۰ میلیارد ریال است که میزان وصولی از این میزان ۵۶۰ میلیون ریال است.

وی با بیان اینکه اطلاعات خانه‌های خالی در سیستم سازمان امور مالیاتی بارگذاری و به‌ روزرسانی می‌شود، ادامه داد: متولی این آمار وزارت راه و شهرسازی است و تمام اطلاعات از طریق این وزارت به سازمان مالیاتی ارسال و در سامانه قرار می‌گیرد.

مدبرنیا در خصوص مالیات بر خودروهای لوکس که متولی آمار این بخش نیروی انتظامی است، اظهار کرد: براساس آخرین آمار در ابتدای خرداد ماه جاری تعداد ۹ هزار و ۹۸۹ خودرو لوکس در استان شناسایی شده است که مالیات محاسبه شده برای این شمار ۹۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است که ۴۷ میلیارد و ۵۰۰ تومان آن تاکنون پرداخت شده است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.