×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 30 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
کاروان غیرت به یاد شهید حمیدرضا الداغی

به گزارش توس اکو، حجت الاسلام مهدی حسن‌زاده نامقی روز یکشنبه در نشست خبری تشریح برنامه های “کاروان خودرویی غیرت” افزود: بیعت با شهید الداغی به عنوان شهید غیرت، امیدآفرینی و اتحاد اقشار مردم در برابر کید دشمنان بر محور غیرتمندی از اهداف این برنامه فرهنگی است که با خودروهای شخصی و با حضور اقشار مختلف مردم بویژه خانواده معظم شهدا برگزار خواهد شد.

حسن زاده نامقی افزود: جمع آوری دلنوشته های مردم نسبت این شهید بزرگوار و خاطرات خانواده شهید در قالب ۲ کتاب مجزا و ساخت مستند شهید غیرت از دیگر فعالیت های در دست اقدام بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی است.

وی همچنین گفت: حضور گسترده مردم سبزوار در آیین تشییع شهید الداغی بی سابقه بود، این رویداد و عزت یافتن در میان مردم اتفاقی نیست و ناشی از حرکت غیرتمندانه و نیز ویژگی های شاخص شهید در طول زندگی او بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی به بررسی شخصیت شهید الداغی پیش از شهادت اشاره کرد و گفت: این شهید بزرگوار به عنوان موجر، به دلیل اوضاع خاص اقتصادی، به مدت سه سال میزان اجازه مستاجر خود را افزایش نداده بود تا به مستاجرش فشار مضاعفی وارد نشود و همچنین به نقل از مادر شهید الداغی، او در جمع های خودمانی و خانوادگی، همگان را از غیبت کردن برحذر می داشت.

نامقی در ادامه افزود: در آیین تشییع شهید الداغی در سبزوار، به عنوان یک مطالبه عمومی از قوه قضاییه درخواست شد تا محاکمه و اجرای حکم عاملان شهادت این شهید بزرگوار را تا پیش از مراسم چهلم وی نهایی کند.

وی گفت: این در حالی است که یکی از ضاربان شهید الداغی سابقه اتهام و ارتکاب قتل داشته است، از طرفی جرم متهمان محرز است و عملی مانند چاقوکشی و ضرب و شتم، تخلف سنگینی محسوب می شود، لذا تسریع در مجازات ضاربان شهید الداغی را از قوه قضاییه خواستاریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران خراسان رضوی گفت: اقدام شهید الداغی در دفاع غیرتمندانه از دختران در برابر اراذل و مزاحمان نوامیس در سبزوار و شهادت وی در این ماجرا، زمانی رخ داد که هشتک “ما بی‌غیرتیم” در فضای مجازی در حال انتشار بود.

حسن زاده نامقی افزود: ماجرای شهید الداغی عواطف ملت ایران را تحریک کرد و جامعه را متوجه موضوع عفاف و غیرت کرد، منظومه فعالیت‌ها و آیین های گرامیداشت برای زنده نگه داشتن یاد این شهید، پرچم خراسان رضوی و سبزوار را بالا برد و حماسه عزتمند سربداران را در دیار سبزوار زنده کرد.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.