×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز برداشت گندم از مزارع شهرستان مشهد

به گزارش توس اکو، میری دیسفانی بیان ڪرد : برداشت محصول گندم آبی از ۱۶ هزار هڪتار اراضی ڪشاورزی مشهدبا میانگین ۴ تن درهر هڪتار آغاز شده است وپیش بینی می شود ڪه بیش از ۶۴ هزارتن گندم از سطح مزارع برداشت شود .

وی بیان ڪرد : خرید تضمینی و ذخیره سازی گندم در شهرستان مشهد توسط سیلوی شماره ۳ جاده فریمان ، سیلوی شماره ۱ طلاب ، ڪارخانه آسه آرد در بخش احمد آباد ، ڪارخانه آرد امام رضا در بخش مرڪزی انجام میگیرد و ڪشاورزان می توانند محصول تولیدی خود را تحویل مراکز خرید منتخب دهند .

میری دیسفانی با تأڪید بر اهمیت وجود امنیت غذایی و تامین سفره خانوار گفت: توجه به این بخش مهم، و جزو اولویت‌ها محسوب می شود که در شرایط ڪنونی و با توجه به شدت کاهش نزولات جوی و همچنین سرمازدگی شدید زمستان گذشته،اعمال شیوه های مدیریتی در سطح مزارع بمنظور افزایش بهره وری وراندمان تولید در واحد سطح بمنظور خودکفایی در تولید گندم در سالجاری از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

میری دیسفانی اشاره کرد : در سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته ۲۸درصد سطح زیر کشت این محصول استراتژیک افزایش یافته که به منظور حمایت از تولیدکنندگان و ارتقای بهره وری بیش از ۱۸هزار تن انواع کودهای شیمیایی و بالغ بر ۲هزار تن انواع بذور اصلاح شده بین کشاورزان توزیع شده است .

وی اشاره کرد :ارقام کشت شده در سطح مزارع شهرستان مشهد عمدتا پیشگام ، میهن ، سیروان ، حیدری و … می باشد که بیش از ۱۳۰ دستگاه کمباین عملیات برداشت گندم را به عهده دارند و در این راستا کارشناسان کشاورزی با توجه به حساسیت موضوع تامین امنیت غذایی، نظارت مستمر ومطلوب را در امر برداشت محصول داشته و با تعیین مناسب زمان برداشت از ریزش های احتمالی و وارد آمدن خسارت به محصول پیشگیری و براین مهم به صورت مستمر اهتمام دارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.