×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگترین مرکز فرماندهی آتش‌نشانی شرق ایران در مشهد

به گزارش توس اکو و به نقل از پایگاه اینترنتی جهانشهر، “علی نجفی” آیین افتتاح و بهره برداری از تجهیزات و پروژه های زیست محیطی، ضمن تبریک هفته محیط‌زیست، اظهار کرد: در ادامه برنامه‌های تدارک دیده شده برای هفته محیط زیست سال جاری، چهار پروژه شاخص شهری و زیست محیطی مورد بهره برداری و رونمایی قرار گرفت و عملیات اجرایی بزرگترین مرکز فرماندهی آتش نشانی شرق ایران آغاز شد.

 

وی افزود: عملیات اجرایی احداث مرکز فرماندهی سازمان آتش نشانی در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال آغاز شده و طی برنامه زمان بندی سه ساله در هشت طبقه و مساحتی بیش از ۱۲ هزار متر مربع به بهره برداری خواهد رسید.

 

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد بیان کرد: بهره برداری از ۲۴ طرح فضای سبز محلی در ۱۰ منطقه مشهد، دیگر طرحی بود که با اعتباری بالغ بر ۹۵۰ میلیارد ریال افتتاح شد و در مجموع بالغ بر ۱۳ هکتار فضای سبز در اختیار شهروندان مشهدی؛ به‌ویژه ساکنان مناطق کم برخوردار شهری قرار گرفت.

 

نجفی خاطرنشان کرد: در مراسم امروز از ۳۱ دستگاه خودروی جدید و تخصصی خدمات شهری با اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال نیز رونمایی شد.

 

وی اضافه کرد: با بهره‌برداری از این خودروها و ورود آنها به ناوگان خدمات شهری میانگین سن خودروهای خدمات شهری در مشهد از ۸ سال به ۵ سال کاهش پیدا می کند.

 

نجفی اظهار کرد: در این مراسم ساختمان جدید اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد نیز افتتاح شد و برای اولین بار کارگاه تخصصی تعمیر، نگهداری و کالیبراسیون تجهیزات زیست محیطی در این مرکز آغاز به کار کرد.

 

وی ادامه داد: این کارگاه تخصصی که با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسیده است سالانه صرفه جویی ۲۵ میلیارد ریالی را به همراه خواهد داشت و با استفاده از توان متخصصان و کارشناسان مدیریت شهری، تجهیزات تخصصی ایستگاه ها و سامانه های محیط زیست شهری در این کارگاه تعمیر و بازآمد خواهد شد.

 

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد بیان کرد: اگر برای عضوی از بدن مشکل ایجاد شود، مجبور به قطع آن هستیم و در حال حاضر پذیرش حذف برخی گونه‌های گیاهی سخت است.

 

نجفی خاطرنشان کرد: نیاز آبی در سال جاری ۲۳ میلیون متر مکعب است که ۱۸ میلیون متر مکعب تامین شده و با ۶ میلیون متر مکعب کسری آب مواجه هستیم و با تمهیدات صورت گرفته، نیاز آبی به دو میلیون مترمکعب رسیده است اما همچنان با کمبود آب مواجه هستیم.

 

وی افزود: متاسفانه باید بخشی از فضای سبز را عامدانه از دست بدهیم و تمهیداتی اندیشه شده تا با حفظ منظر شهری، مصرف آب کمتر باشد تا بتوانیم از بحران گذر کنیم.

 

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: با استانداری جلساتی داشتیم و متاسفانه مجبور شدیم در ۳۵ نقطه کاهش یا حذف پوشش فضای سبز داشته باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.