×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آرامگاه فردوسی در صدر آمار بازدید کنندگان از مجموعه های فرهنگی و تاریخی خراسان رضوی

به گزارش توس اکو و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی سیدجواد موسوی امروز ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۲ با اعلام این خبر افزود: آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی هرساله در ایام نوروزی یکی از مقصدهای گردشگری فرهنگی و ادبی مهم کشور است که امسال از از ۲۵ اسفند تا ۱۲ فروردین ماه جاری حدود ۱۵۰ هزار نفر از آرامگاه فردوسی بازدید کرده‌اند.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: نقش حکیم ابوالقاسم فردوسی و اثر سترگ شاهنامه فردوسی به عنوان مهم‌ترین حامل انتقال بخشی ازمیراث‌فکری، فلسفی، عرفانی و حماسی ادبی ایران به نسل‌های بعد از خود چنان است که ما هم‌اکنون نیازمند رجوع و بازخوانی مجدد شاهنامه برای تقویت و احیای بن مایه‌های هویت بخش اسلامی وایرانی خود در روزگار معاصر هستیم.

موسوی تصریح کرد: در زیر کاخ بلند منظومه حماسی حکیم حماسه سرا ی توس یعنی شاهنامه همه ایرانیان توانستند هویت ملی خود را با تمسک واعتصام به ولایت اهل بیت نبی حفظ کنند و این مهم‌ترین دستاورد و میراث معنوی فردوسی است که به ایرانیان عرضه کرده است.

او تاکید کرد: آرامگاه او به این دلیل سالیانه پذیرای خیل مشتاقان و ارادتمندان اهل بیت و علاقمندان به هویت ملی است که یک نوع ادای دین به ساحت شخصیت این حکیم بزرگ است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی افزود: شاهنامه فردوسی تحکیم دهنده و مقوم دو مولفه هویت دینی و هویت ملی ما ایرانیان است که در حال حاضر این دو نقش بی‌بدیلی در بازدارندگی نفوذ فرهنگ غربی که نتیجه آن ازخودبیگانگی فرهنگی است دارد.

موسوی ادامه داد: بی دلیل نیست که هر ساله بر میزان ارادتمندان به این شاعر حماسی افزوده می‌شود چرا که دربن مایه‌های معرفتی و ضمیر ناخودآگاه تاریخی ما ایرانیان حماسه‌هایی که برای ترویج ارزش‌های الهی و اسلامی با رویکردهای نگاه به هویت ملی باشد مهم‌ترین منابع تاریخ تفکر اسلامی و ملی ما ایرانیان است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.