×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تشرف بیش از یک میلیون زائر به بقاع متبرکه خراسان رضوی

به گزارش توس اکو و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین محمد احمدزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، بیان کرد: طرح آرامش بهاری در ایام نوروز در ۱۲۳ بقعه متبرکه خراسان رضوی برگزار شد که از ۲۵ اسفند تا پایان ۱۳ فروردین یک میلیون و ۵۵ هزار زائر به بقاع متبرکه استان مشرف شدند که از این تعداد ۶۷ هزار و ۲۰۵ نفر زائر خارجی بودند.

وی گفت: ۲۹۶ هزار و ۸۶۸ زائر در واحدهای اقامتی بقاع متبرکه و حسینیه های استان اسکان یافتند که از این تعداد ۱۰۷ هزار زائر در بقاع متبرکه و ۱۸۹ هزار زائر در حسینیه های استان به ویژه مشهد اختصاص دارد.

مدیرکل اوقاف استان با اشاره به همزمانی طرح آرامش بهاری با ماه مبارک رمضان تصریح کرد: طرح ضیافت الهی از سوم فروردین ماه در بقاع متبرکه آغاز شده و محافل انس با قرآن، جلسات روزانه جزء خوانی در حال برگزاری است. همچنین در شب های ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه استان سفره های افطاری ساده برپا می شود.

حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده با اشاره به برنامه های فرهنگی طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اقامه نماز جماعت، سخنرانی، مراسم تحویل سال، مشاوره وقف، غرفه کودک، مشاوره اعتقادی و خانوادگی، نمایشگاه های فرهنگی از جمله برنامه هایی است که در قالب طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه اجرا شد.

وی افزود: مراسم تحویل سال نو با حضور ۳۵ هزار زائر در ۵۵ بقعه متبرکه برگزار شد.

مدیرکل اوقاف استان تعداد بازدیدکنندگان از خیمه معرفت را ۲۳۵ هزار و ۵۵۵ نفر عنوان کرد و گفت: در خیمه معرفت با حضور مبلغین، غرفه های متنوعی شامل مشاوره وقف، مشاوره خانوادگی و اعتقادی و غرفه کودک وجود دارد که خدمات مختلفی را ارائه می دهند.

وی تصریح کرد: در ایام نوروز ۳۰ هزار و ۶۴۹ مشاوره وقف، خانواده و اعتقادی و بیش از ۲ هزار نوبت اقامه نماز جماعت در بقاع متبرکه و امامزادگان انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه ۳۲ هزار و ۴۳۸ زائر از خدمات ایستگاه سلامت بهره مند شدند، گفت: با برپایی ایستگاه صلواتی در طرح آرامش بهاری ۴۳۱ هزار و ۱۰۴ زائر با چای، شربت و میان وعده های مختلف پذیرایی شدند.

حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده گفت: در ایام نوروز ۲۶ مستند از صدا و سیما و ۱۴ مستند در فضای مجازی از بقاع متبرکه استان پخش و منتشر گردید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.