×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ورود بیش از ۹ میلیون زائر به مشهد تا یازدهم فروردین ماه

به گزارش توس اکو؛ حجت الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، در دوازدهمین نشست خبری قرارگاه مرکزی زائرین خراسان رضوی با حضور اعضای کمیته شهری و روستایی برگزار شد، گفت: از ۱۵ اسفند تا ۱۱ فروردین ماه ۹ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۴۱۴ نفر به مشهد مشرف شده‌اند. در این مدت ۶ میلیون و ۱۳۵ هزار و ۱۸۹ نفر شب از ظرفیت‌های اسکان رسمی، موقتی و اضطراری استفاده کرده‌اند.

وی ادامه داد: یکی از مسئله‌های که در شبکه مصائب زائرین احصاء شد، نواقص امداد خودرو بود. جلسات برای ساماندهی آنها برگزار شد که بنابر آخرین آمار ۳۱۲ دستگاه امداد خودرو در جاده‌های مستقر شدند و ۸۱ نقطه در پلت‌فرم نشان بارگزاری گردید.

مصطفی نجفی زاده، مسئول کمیته شهری و روستایی ستاد سفر نیز بیان کرد: در مجموع ۹۶ شهرداری فعال در استان داریم که هر کدام در شهرهای خودشان برای مسافرین، زائران و شهروندان فعالیت می‌کردند. همچنین در ۲ هزار و ۶۰۰ روستای دارای دهیاری اقداماتی انجام می‌گرفت.

وی افزود: با توجه به اینکه ۸۰ درصد زائرین از طریق جاده به مشهد مشرف می‌شوند، تصمیم گرفته شد اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد. در استان ۵ شهر معین، تربت حیدریه، قوچان، چناران، سبزوار و نیشابور شکل گرفت و شهرداری‌ها به کمک دیگر دستگاه‌های اجرایی آمدند. همچنین در مسیر جاده ۲۴ روستا بودند که خدمات مشابه شهرها انجام دادند.

رضا صحراگرد، معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی بیان کرد: نوروز امسال با سال‌های دیگر متفاوت بود. طرح ملی از ۲۴ اسفند شروع می‌شد، اما در خراسان رضوی از ۱۵ اسفند آغاز گردید. دغدغه های در بخش امداد خودرو بود که بانک اطلاعات امداد خودرو تهیه شد و در نرم افزار نشان مکان آنها برگزار گردید. همچنین سامانه ۱۴۱ بصورت شبانه روزی پاسخگویی انجام می‌گیرد.

دهنوی، مسئول عملیات امداد، ایران خودرو در استان‌های خراسان نیز در این نشست خبری اظهار کرد: تمام تلاش امداد ایران خودرو با در نظر گرفتن جوانب سال‌های قبل این بود که یک خدمت خوبی را ارائه دهیم. ۸۱ امدادگر در قالب ۸۱ کشیک شیفت خدمت رسانی را از ۱۵ اسفند ماه شروع کردیم.

وی افزود: در استان‌های خراسان ۵ هزار و ۲۶۷ درخواست خدمت داشتیم. ۴ هزار و ۵۴۳ درخواست انجام گرفت که ۷۹ درصد آن در خراسان رضوی بود و رضایت ۹۶/۶ درصدی شکل گرفت. با توجه به اینکه زمان امدادرسانی بسیار مهم است، هدف گذاری شرکت ۲۱ دقیقه بود که ما به ۱۸ دقیقه و ۳۸ ثانیه کاهش دادیم.

در این نشست مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از تعطیلی اماکن گردشگری و موزه های استان و کشور برای فردا، یکشنبه همزمان با روز طبیعت خبر داد که با واکنش انتقادی خبرنگاران روبرو شد.

در این نشست شهرداران تربت حیدریه و قوچان گزارشی کوتاه از فعالیت های نوروزی طی این مدت را ارایه کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.