×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
۱۸۷ شرکت جدید کسب و کار در خراسان رضوی ثبت شد

مهدی تقوایی افزود: در راستای اجرای مصوبه هیات مقررات زدایی کشور و جلسه ۱۸۸ ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان خراسان رضوی با هدف تسهیل و کوتاه سازی فرآیند شروع کسب و کار در کشور، پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار در این استان شکل گرفت.

وی اضافه کرد: در این پنجره واحد امکان ثبت شرکت مسوولیت محدود و سهامی خاص در کمتر از یک روز کاری میسر است و زمان فرآیند صدور کد اقتصادی و کد کارگاهی تامین اجتماعی نیز به کمتر از سه روز کاری تقلیل یافته است.

مدیر کل دفتر مدیرکل دفتر اشتغال و سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۸۷ شرکت از طریق پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار واقع در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان ثبت شده است. استانداری خراسان رضوی گفت: افتتاح پنجره واحد فیزیکی معدن در محل مرکز خدمات سرمایه گذاری استان نیز در راستای اجرای ماده ۲۴ قانون معادن با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و خانه معدن استان به منظور تسهیل فرآیند سرمایه گذاری در حوزه معدن و کاهش زمان اخذ استعلامات محدوده اکتشاف معدنی ایجاد شده است.

تقوایی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۲۰۹ مکاتبه از سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در پنجره واحد فیزیکی معدن دریافت شده که به نمایندگان دستگاه های اجرایی مربوطه ارسال و در خصوص اخذ پاسخ استعلام آنها پیگیری لازم انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: در مرکز خدمات سرمایه گذاری خراسان رضوی نمایندگان ۲۰ دستگاه اجرایی مستقر هستند و خدمات مختلف خود را در بخشهای متعدد از جمله پنجره واحد فیزیکی کسب و کار و پنجره واحد فیزیکی معدن ارایه می دهند.

مدیرکل دفتر اشتغال و سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی به ارایه گزارشی از جلب سرمایه گذاری خارجی در سال جاری به تفکیک بخشهای اقتصادی در استان پرداخت و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۲ طرح با مبلغ سرمایه گذاری ۵۷.۹ میلیون دلار در استان به تصویب رسیده که مربوط به بخشهای صنعت، کشاورزی، ساختمان، خدمات، حمل و نقل و ارتباطات، آب، برق و گاز می شود.

تقوایی افزود: مجموع کل سرمایه گذاری خارجی مصوب خراسان رضوی از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۳۰۳ طرح با مبلغ ۸۹۹.۳ میلیون دلار بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.