×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
ورودی مشهد در شأن شهر نیست

به گزارش توس اکو، “سعید اکبریان” در نشست خبری با اصحاب رسانه با عنوان روایت شهر، اظهار کرد:  ۴۳ درصد ورودی شهر مشهد از منطقه ۱۰ انجام می‌شود و ۱۰ درصد جمعیت شهر را داراست که از نظر جمعیتی رتبه سوم مناطق مشهد هستیم.

شهردار منطقه ۱۰ بیان کرد: پنج بیمارستان مهم، چهار دانشگاه مهم با ۴۵ هزار نفر دانشجو و مکان‌هایی از جمله موج آبی، سینما سیمرغ، مقبره شهدا گمنام و… در این منطقه قرار دارد؛ همچنین ۲۷ درصد مناطق محله ۱۰ شامل حوزه بازآفرینی هستند و اولویت دیگر بازگشایی معابر و تزریق فضاهای شهری همچون فضای سبز است.

اکبریان خاطر نشان کرد: ۳۵ سال از واگذاری اراضی مسکونی توسط دولت به شهروندان در قاسم آباد گذشته و تعداد کمی از اراضی به پروژه خدماتی تبدیل شده است.

شهردار منطقه ۱۰ شهرداری مشهد اذعان داشت : ۸۷ قطعه به عنوان پروژه خدماتی ساخته شده و شهرداری اعمال ماده ۱۰۰ کرده و تبدیل به فضای موقت ورزشی روباز شده است لذا خواهش داریم زمین‌هایی که دولت نمی‌تواند سرمایه گذاری کند به ما واگذار شود تا شهرداری با امکانات خود مورد استفاده مردم قرار دهد.

اکبریان با اشاره به اینکه ساختمان میثاق با هزینه ۳ میلیارد تومانی احیا شد، خاطرنشان کرد: این ساختمان در اختیار مردم نبود و به عنوان ساختمان علمی دانشی استفاده می شد اما امروز پیوند بین مردم و دانش برقرار شده و در این ساختمان صبح ها ورزش صبحگاهی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: از ورودی مشهد تا سه راه فردوسی ۱۲ کیلومتر است که ۸ کیلومتر آن در اختیار شهرداری و ۴ کیلومتر در اختیار دولت است این ورودی در شان مردم مشهد و ایران نیست لذا آقای شهردار با استاندار اعلام آمادگی کردند تا اگر دولت همراهی کند پروژه آغاز شود اما تاکنون اداره کل راه و شهرسازی نپذیرفته است.

شهردار منطقه ۱۰ درخصوص ساماندهی کال زرکش تصریح کرد: در این زمینه دولت باید ۵۰ درصد هزینه‌ها را پرداخت کند که تاکنون به وعده خود عمل نکرده و برای امسال شورای شهر ۴۳ میلیارد تومان اعتبار برای این منطقه تخصیص داده است.

اکبریان با اشاره به اینکه بیشتر جاهایی که در سال گذشته آب گرفتگی رخ داد ناشی از اشتباهات و کم کاری های ما بوده است، عنوان کرد: مثلاً برای تعمیر آسفالت بزرگراه، روی جوب آب آسفالت شده یا در لبه جدول اختلاف سطح وجود دارد که برخی از موارد انجام شده و موارد باقی مانده را سازمان ترافیک باید موافقت کند تا اتوبوس‌ها را از پایانه میثاق خارج کنیم.

وی درباره ساماندهی مشاغل مزاحم ادامه داد: نمی توان صفر تا صد کاری انجام داد زیرا ممکن است معیشت افراد تحت تاثیر قرار بگیرد و از طرف دیگر برخی مشاغل مزاحم نیاز مردم است لذا باید کانون‌های ساماندهی مشاغل مزاحم ایجاد شود تا هر کدام از این مجتمع‌ها ۱۰ تا ۱۵ شغل را پوشش دهند.

شهردار منطقه ۱۰ با اشاره به ارسال ۱۳ مورد ضایعاتی برای بند ۲۰ و درخواست پلمب این مکان‌ها، اظهار کرد: پروژه برای ساماندهی مشاغل مزاحم پیش‌بینی شده است اما مقداری تاخیر دارد و سرمایه‌گذار به تعهدات خود عمل نکرده است اما قول داده شده تا دهه فجر به تعهدات خود عمل کنند که در این صورت ۱۲۰ واحد از ۴۰۰ مجموعه ساماندهی می‌شود.

اکبریان بیان کرد: برای اولین بار شورای فرهنگ عمومی منطقه تشکیل شده و نهادهای متولی مانند بسیج، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، شهرداری و … در این شورا حضور دارند و جلسات آن هر سه ماه یکبار برگزار می‌شود.

وی افزود: درحال حاضر زمین خالی متعلق به بخش خصوصی وجود ندارد و در حال پوست اندازی منطقه هستیم و ساختمان‌های قدیمی تخریب و مجدد بازسازی می‌شود و زمین‌های خالی موجود نیز مربوط به آستان قدس و دولت است.

شهردار منطقه ۱۰ خاطرنشان کرد: کسب رتبه اول درآمد منطقه ۱۰ با ۹۳ درصد وصول و ۱۲۷ درصد وصول مصوب نشان از تحرک منطقه است.

اکبریان در خصوص ساماندهی کال زرکش تصریح کرد: این پروژه با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در شرایط خوبی قرار دارد و در صورت مساعد بودن هوا تا پایان سال به بهره برداری می رسد و در این زمینه تعهد دولت پیچیده نیست و درواقع نفع دولت است زیرا شهرداری تقبل هزینه و اگه فرایند اداری تسهیل شود به زودی اجرایی می شود

وی درباره ساخت و ساز غیرمجاز در امام هادی (ع) اضافه کرد: در محلات حاشیه معضل ساخت و ساز غیرمجاز اپیدمی است و موضوعی منطقه‌ای و شهری نیست اما از سال گذشته نظارت‌ها به شدت افزایش یافته و اولویت ما شناسایی بنگاه‌های فاقد مجوز و پلمب است و تاکنون هزار و ۶۰۰ فقره رای کمیسیون ماده صد گرفته شده که هزار رای منجر به جریمه و ۶۰۰ رای منجر به قلع شده که تاکنون ۳۰۰ مورد آن اجرا شده است.

شهردار منطقه ۱۰ تصریح کرد: سیاست کلی ما تفاوت میان دلالان و مردم معمولی است که منجر به تغییر نوع رفتار ما می شود و خوشبختانه با از ابتدای سال با تشدید نظارت‌ها بام فروشی کاهش یافته است.

اکبریان درباره شهر سنگ عنوان کرد: شهر سنگی نیازمند صلح است. هفته گذشته کارگزار املاکی و درآمدی مشخص شده و هفته آینده بازگشایی و صدور پایانکار برای املاک انجام می‌شود و خروج سنگ بری ها که جزو مشاغل مزاحم است، در اواویت سوم قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه مطالعات محوری بزرگراه پیامبر اعظم (ص) در حال انجام و اعتبار آن تعیین شده و امیدواریم در مطالعات به نماد و نشانه ارامگاه فردوسی توجه شود، ادامه داد: مهمترین پروژه محرک توسعه، اجرای آیلند جانبی است زیرا درحال حاضر سرعت بزرگراه با ورودی و خروجی کندراه یکی نیست لذا جداسازی مصوب شده و ۴ کیلومتر آن امسال انجام می شود.

شهردار منطقه ۱۰ درخصوص شلوغی پایانه میثاق اظهار کرد: در ایام دهه پایانی صفر بیشتر مشکلات مربوط به پایانه خادم الشریعه است که اگر به میثاق منتقل شود، مشکل برطرف می شود.

اکبریان با اشاره به پدیده بام فروشی در منطقه ۱۰ گفت: این پدیده فقط مربوط به شهر مشهد نیست و بخشی از آن به نظارت‌های شهرداری و بخشی مربوط به چالش‌های قانونی است.

وی درخصوص هزینه ۹۰۰ میلیون تومانی برای تجهیز فرهنگسرا منطقه ۱۰ افزود: سیاست معاونت فرهنگی‌ واسپاری فرهنگسرا ها به مناطق است و این اعتبار در خصوص مناقصه ابلاغ شده و به صورت موردی هزینه می شود.

شهردار منطقه ۱۰ درباره بوی نامطبوع در قاسم آباد اظهار کرد: در سه بازدید محلی موضوع مطرح شد و چند نفر از روسای منطقه برای بررسی موضوع مامور شدند و در نهایت متوجه شدیم که مشکل مربوط به فاضلاب است و در حال پیگیری موضوع هستین.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.