×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مدیریت یکپارچه اراضی موقوفه آستان قدس رضوی طی برنامه عملیاتی سه‌ساله

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به تدوین برنامه‌های عملیاتی سه‌ساله در تمامی واحدهای زیرمجموعه این آستان گفت: طبق این برنامه، معاونت بهره‌وری املاک و اراضی آستان قدس رضوی در راستای اجرای سند سیاست‌های کلان و ارتقای بهره‌وری موقوفات، مدیریت یکپارچه اراضی موقوفه در مشهد، استان و سراسر کشور را عملیاتی خواهد کرد.

به گزارش توس اکو و به نقل از آستان نیوز، مالک رحمتی در نشست‌ هم‌اندیشی با مدیران و کارکنان حوزه معاونت بهره‌وری املاک و اراضی آستان قدس رضوی اظهار کرد: این معاونت هسته اصلی مدیریت موقوفات و موتور محرک اقتصادی آستان قدس رضوی است، چرا که اداره امور این آستان بر پایه وقف و نذر استوار است و عمده منابع مالی مورد نیاز برای خدمت به زائران، مجاوران و محرومان از این محل تأمین می‌شود.
رحمتی افزود: اولین و مهم‌ترین مأموریت در این معاونت، توجه به صیانت و امانت‌داری نسبت به زمین‌‌ها و املاک موقوفه است که دلدادگان امام رضا(علیه السلام) به نام ایشان وقف کرده‌اند و ما در قبال آن مسئولیت شرعی و قانونی داریم.
وی تصریح کرد: دومین مسئولیت مهم این حوزه، اجرای دقیق نیات واقفان خیراندیش است و بر این مهم نیز تأکید داریم چرا که عاملی مؤثر برای ترویج فرهنگ وقف است.

 

تکریم ارباب رجوع و حفظ اعتماد مردم
وی تصریح کرد: اعتماد مردم، بزرگ‌ترین سرمایه آستان قدس رضوی است و به همین دلیل، تعامل مثبت و رفتار کریمانه مسئولان معاونت بهره‌وری املاک و اراضی با مردم، بدون شک موجب ترویج سنت حسنه وقف و افزایش موقوفات می‌شود، بنابراین وظیفه شما بزرگواران حفاظت و صیانت از موقوفات همراه با تکریم ارباب رجوع است.

 

لزوم مدیریت یکپارچه اراضی
رحمتی، مدیریت یکپارچه اراضی موقوفه را یکی از ابزارهای لازم برای انجام مأموریت‌های این معاونت برشمرد و افزود: معاونت بهره‌وری املاک و اراضی این آستان مقدس امانت‌دار اموال امام رضا(علیه السلام) است و در همین راستا باید برای انجام وظیفه امانت‌داری، مدیریت یکپارچه زمین‌های متعلق به این آستان در سراسر کشور با توجه به بافت و اقلیم جغرافیایی هر شهر و ذیل برنامه عملیاتی سه‌ساله محقق شود.

 

هوشمندسازی فعالیت‌ها در راستای شفاف‌سازی
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی بر هوشمند‌سازی همه فعالیت‌ها و بخش‌های زیر مجموعه معاونت بهره‌وری املاک و اراضی نیز تأکید کرد و افزود: باید این کار در راستای شفاف‌سازی و تسهیل خدمت‌رسانی به مردم و تسریع روند ثبت و صدور اسناد اجرایی شد.

رحمتی گفت: نقشه‌های معماری و طراحی اراضی، اخذ سند تک برگی، بایگانی اسناد و پرونده‌ها و سایر فعالیت‌ها را باید با بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا هوشمندسازی کرد و علاوه بر آن، از سیستم GIS نیز برای نقشه‌برداری هوشمند بهره گرفت.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.