×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۴۰ درصد از ظرفیت‌های اقامتی مشهد تکمیل شد

خراسان رضوی قائم مقام ستاد خدمات سفر خراسان رضوی گفت: تاکنون ۴۰ درصد از ظرفیت اقامتی مشهد در اختیار زائران و مسافران قرار گرفته که تکمیل ۱۰۰ درصدی آن طی روزهای آینده پیش‌بینی می‌شود.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد اظهار کرد: از آنجا که هنگام پیش‌فروش بلیت‌های سفر در همان روزهای اول همه بلیت‌ها به مقصد مشهد فروخته شده، طبق پیش‌بینی‌ها نوروز امسال جمعیت قابل توجهی از زائران را در این شهر پذیرا خواهیم بود.

وی گفت: با تمهیدات اندیشیده شده توسط کمیته‌های چهارده‌گانه خدمات سفر در استان از روز گذشته عملیات اجرایی خدمات‌رسانی به زائران نوروزی در شهرستان‌های مختلف خراسان رضوی آغاز شده است.

قائم مقام ستاد خدمات سفر خراسان رضوی تصریح کرد: ۱۰ اولویت ویژه خراسان رضوی برای خدمت‌رسانی به زائران در روزهای پیش رو شامل آمادگی برای اسکان زائران در زمان برودت هوا، تامین نان به ویژه در اطراف حرم مطهر رضوی، رعایت الزامات مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا به ویژه دریافت سه دوز واکسن، آمادگی برای خدمات‌رسانی شبانه‌روزی در مراکز درمانی، درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز دیالیز مشهد، داروخانه‌ها و توقفگاه‌های خودرو، تامین کالا و نظارت بر توزیع آن و سرویس‌دهی کامل در حوزه حمل و نقل به زائران است.

گنابادی‌نژاد خاطرنشان کرد: در حالی که ۵۰ درصد از ظرفیت اقامتی معمول و رسمی کشور در شهر مشهد قرار دارد اما این میزان با وجود تعداد ۱۱۵ هزار تخت جوابگوی نیاز زائران و مسافران این شهر نیست و باید از ظرفیت‌های دیگر اقامتی نیز بهره گرفت.

وی افزود: همه ظرفیت‌های اقامتی از جمله زائرسراها، مدارس آموزش و پرورش، حسینیه‌ها، خوابگاه‌های دانشجویی، مساجد، سوله‌های ورزشی و سوله‌های بحران در قالب بیش از ۴۵۰ هزار نفر ظرفیت اقامتی شبانه‌روزی در استان و بیش از ۳۵۰ هزار نفر ظرفیت اقامتی شبانه‌روزی در مشهد برای خدمت‌رسانی به زائران مورد استفاده گرفته شده است.

قائم مقام ستاد خدمات سفر خراسان رضوی با بیان اینکه در شبانه‌روز گذشته هیچ گزارش منفی مرتبط با خدمات‌رسانی در حوزه‌های مزبور ارائه نشده، افزود: خدمات فرهنگی ویژه زائران توسط دستگاه‌های مسئول در سه محور منتهی به مشهد ارائه می‌شود.

گنابادی‌نژاد تمرکز بر ظرفیت‌های نظارتی از جمله نظارت بر حوزه تاکسیرانی و تزریق واکسن را مورد تاکید قرار داد و گفت: ستاد خدمات سفر در حوزه پروتکل‌های بهداشتی به ویژه واکسن به هیچ وجه کوتاه نیامده و نظارت‌های سرسختانه‌ای در این زمینه دارد. فروش بلیت‌های قطار، اتوبوس و هواپیما به مقصد مشهد و رزرو واحدهای اقامتی مشروط بر تزریق حداقل ۲ دوز واکسن است. واکسن سرنشینان خودروهای شخصی نیز به صورت سیستمی کنترل می‌شود و پایگاه‌های واکسیناسیون نیز در استان فعال است.

وی اضافه کرد: با همکاری شهرداری و فرمانداری مشهد، ظرفیت جدید برای توقف ۵۰۰۰ خودرو در اطراف حرم مطهر رضوی برای ایام نوروز ایجاد شده است.

قائم مقام ستاد خدمات سفر خراسان رضوی آستان قدس رضوی را نهادی پیشگام و ممتاز در عرصه خدمت رسانی به زائران عنوان و اظهار کرد: امسال با همکاری آستان قدس ارائه آموزش به بیش از ۱۰ هزار نفر در حوزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت و برخی حوزه‌های دیگر به مجموع اقدام‌های ستاد خدمات سفر اضافه شده تا گامی مفید و موثر در زمینه خدمت‌رسانی به زائران برداشته شود.

گنابادی‌نژاد با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته شاهد بارش برف در قوچان، مشهد و برخی از مناطق خراسان رضوی بوده‌ایم، یادآور شد: بر اثر برف و باران تعدادی از زائران در مسیرهای منتهی به مشهد به ویژه مسیر قوچان به مشهد متوقف شد که برای خدمت‌رسانی به آنان از ظرفیت اسکان امام زاده سید ابراهیم(ع) این شهر کمک گرفته شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری خراسام رضوی گنابادی‌نژاد گفت: همه تمهیدات لازم برای خدمت‌رسانی به مسافران و زائران در مسیرهای منتهی به مشهد پیش‌بینی شده و آمادگی لازم برای اقامت موقت زائران و خدمات‌رسانی به آنان در این مسیرها وجود دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.