×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
طراحی از حقوق مکتسبه مجریان تجربی گازرسان است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی توس اکو، مصطفی نادری روز سه‌شنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران افزود: می‌خواهند مجریان تجربی را حذف نمایند و ما نمی‌توانیم در برابر این بی عدالتی ساکت باشیم.گرفتن این حق توسط سازمان نظام مهندسی غیر قانونی است و ما تاکید داریم شیوه نامه و تفاهم‌نامه منعقده باید اجرا شود.

وی ضمن بیان اینکه اتحادیه گازرسانان مشهد نزدیک به ۳۵ سال پیش تاسیس شده است، گفت: در شهرستان مشهد حدود هزار نفر مجری تجربی وجود دارد که ۹۳۳ نفر عضو اتحادیه هستند.

رییس انجمن صنفی و اتحادیه گازرسانان مشهد اظهار داشت: در سال ۱۳۸۰ تفاهم‌نامه‌ای نوشته شد تا مجریان تجربی در سراسر کشور بتوانند کار گازرسانی را انجام دهند. حق طراحی مجریان تجربی نیز در تفاهم‌نامه قید شده که جزء حقوق مکتسبه است.

وی افزود: اما به تازگی سازمان نظام مهندسی با گرفتن فیش طراحی  این حق مسلم ما را نادیده انگاشته و در خصوص این اقدام نیز هیچ مصوبه‌ای به اتحادیه گازرسانان مشهد ارائه نشده است.

نادری ادامه داد: فیش طراحی طبق شیوه‌نامه سال ۱۳۸۲ تا کنتور G ۴۰ با مجری تجربی و از کنتور G ۴۰ تا کنتور G ۶۵ با مجری تجربی و مهندس است، به شرطی که دارای صلاحیت از مسکن شهرسازی یا فنی و حرفه ای باشد. در حال حاضر مبالغ نامتعارفی برای کنتورهای گاز و همچنین بازدید گرفته می‌شود.

رئیس انجمن صنفی گازرسانان مشهد ادامه داد: فیش طراحی باید یکجا گرفته شود ولی کم کم می‌گیرند و سال بعد نباید افزایش داشته باشد اما این افزایش لحاظ می‌گردد.

وی گفت: مبالغی که به تازگی بنام فیش طراحی توسط نظام مهندسی گرفته می‌شود، بسیار بالا است و فشار مضاعفی بر مردم در سال مهار تورم وارد می کند، ضمن اینکه چند دهه است همین کار را گازرسانان تجربی بطور رایگان انجام می‌دهند.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.