×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
در صورت مدیریت مصرف انرژی، قطع برق نخواهیم داشت

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص فرا رسیدن ایام پیک مصرف برق در تابستان سال جاری در سالن جلسات شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد ، درخصوص مدیریت مصرف انرژی در تابستان ۱۴۰۲ گفت: مشترکان خانگی بیشترین سهم مصرف برق را دارند. بحث انرژی بحث ملی است و تصمیمات آن به صورت کشوری لحاظ میشود؛ چالشی که در سال‌های اخیر در صنعت برق با آن مواجه هستیم افزایش تراز مصرف نسبت به تولید است.

حسن حشمتی با بیان برنامه‌های مصرف انرژی در تابستان ۱۴۰۲ جهت تراز تولید و مصرف گفت: برنامه‌های مصرف انرژی از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور (بازه زمانی اوج گرما) پیش بینی شده است که در صورت مدیریت مصرف انرژی، برق قطع نخواهد شد.

وی با بیان برنامه‌های مصوبه هیئت دولت در خصوص مدیریت مصرف انرژی گفت: صنایع و کارخانه‌ها مکلفند در بازه زمانی سه ماهه هر هفته یک روز از ساعت ۱۱ الی ۲۳ فعالیت خود را به حداقل برسانند چنانچه کارخانه و صنایع این قانون را رعایت نکنند برق آنان قطع خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی افزود: در بخش کشاورزی هر روز به مدت ۵ ساعت از ساعت ۱۱ الی ۱۸ موظفند چاه کشاورزی خود را قطع کنند. تمامی ادارات و سازمان‌های دولتی نیز از ۱۵ خرداد ماه موظفند نسبت به سال گذشته ۳ درصد مصرف خود را کاهش دهند.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: در بخش خانگی سیاست صنعت برق قطع برق منازل نیست و جهت مدیریت مصرف انرژی در منازل راه‌کارهایی نظیر: استفاده ازدور کند کولر، دمای ۲۴درجه کولر گازی به بالا،استفاده از وسایل پر مصرف در ساعت ۲۳ شب به بعد باید توسط مشترکین خانگی لحاظ شود .

حشمتی ادامه داد: هر مشترکی در میزان مصرف خود نسبت به سال گذشته کاهش داشته باشد مشمول طرح پاداش صرفه‌جویی خواهد شد.

سخنگوی شرکت برق با تاکید بر این‌که مبلغ پاداش تا ۲۰ برابر افزایش پیداکرده است اظهار کرد: تقریبا به طور متوسط قیمت فروش برق ۱۰۰ تومان است که در مناطق گرمسیری یک چهارم این قیمت محاسبه می‌شود و پاداش صرفه‌جویی تا ۲۰۰۰ تومان به ازای هر مترمکعب پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به الگوی صحیح مصرف برق ادامه داد: الگوی مصرف ۳۰۰ کیلووات ساعت است و اگر مشترکی زیر ۱۵۰ کیلووات ساعت مصرف کند به ازای هر کیلووات ۲۰۰۰ تومان پاداش دریافت خواهد کرد و اگر مشترکی ۱۵۰ تا ۳۰۰ کیلووات مصرف داشته باشد به ازای هر کیلووات ساعت ۱۵۰۰ تومان و در پله‌های بعدی ۱۰۰۰ تومان و ۵۰۰ تومان پاداش خوش مصرفی اخذ می‌کند.

وی با بیان اینکه ماینرهای مجاز در فصل گرما ممنوع هستند گفت :شرکت های خصوصی در بخش تجاری هم پایش می شوند.

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی گفت: در صورت بروز محدودیت، برق مشترکان پرمصرف با اطلاع قبلی قطع خواهد شد. مشترکان پرمصرفی که هدف اول ما قرار می‌گیرند، ۲ برابر الگوی مصرف یعنی ۶۰۰ کیلووات‌ساعت در ماه از برق استفاده می‌کنند. این عدد برای شناسایی مشترکان پرمصرف بخش تجاری ۱۰۰۰ کیلووات‌ساعت در ماه است.

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی در خصوص روشنایی های حرم مطهر رضوی گفت: حرم مطهر رضوی جزء اولین مشترکینی بودند که کاهش مصرف برق داشتند تمام لامپ های حرم مطهر رضوی ال ای دی هستند که مصرف آنها در حد یک کارخانه در شهرک صنعتی است و در تابستان سال گذشته ۹ مگاوات مصرف برق داشته است.

وی افزود: یک میلیون و ۵۵۰ مشترک در استان داریم که اگر فقط یک برق را خاموش کنند در ازای آن می توان برق یک شهرک صنعتی را تامین کرد. تولید برق در استان حدود ۶ هزار مگاوات است و ۲۸ درصد مصرف برق در استان با صنایع است .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.