×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
بزرگترین شهرک صنعتی شرق کشور سیزدهم خردادماه به بهره برداری خواهد رسید 

به گزارش توس اکو و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان خراسان رضوی “جعفر فرشچی طوسی” در خصوص شهرک شماره ۵ مشهد که بنام « شهرک صنعتی رضوی » نامگذاری گردیده است؛ افزود: مساحت کل شهرک ۱۹۸۷ هکتار بوده که از این میزان مساحت عملیاتی ۲۰۰ هکتار و مساحت صنعتی ۱۲۰ هکتار است. به طور کلی هزینه ایجاد شهرک صنعتی ۵ فاز ۲۰۰ هکتاری ۱۷ هزار و ۵۹۵ میلیارد ریال است.

وی درباره اهم فعالیت‌ها برای این شهرک صنعتی شماره ۵ طی سال‌های اخیر افزود: اجرای زیرساخت شهرک صنعتی به مساحت ۲۰۰ هکتار، تامین برق به میزان ۸٫۵ مگاوات و اخذ مجوز ۴۳ مگاوات و تامین آب به میزان ۳۰ لیتر بر ثانیه و اخذ مجوز برداشت گاز بمیزان ۲۳۰۰۰۰ مترمکعب از شرکت ملی گاز ایران در این مدت از جمله این اقدامات است.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی بیان کرد: میزان شبکه ۲۰ کیلو وات برق اجرا شده در شهرک به طول ۱۰ کیلومتر بوده و تمامی خیابان‌های فاز عملیاتی شهرک صنعتی شماره ۵ آسفالت و جدول‌گذاری شده است. همچنین خط انتقال و توزیع آب اجرا شده در شهرک به طول ۹٫۵ کیلومتر است.

فرشچی افزود: بهره برداری از فاز اول این شهرک موجب اشتغالزایی برای ۶۰۰۰ نفر ، استقرار ۲۴۰ واحد صنعتی، جذب بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه و موجب کاهش مشکلات محور غرب مشهد خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.