×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رشد ۷۰ درصدی سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان رضوی طی سال جاری

رضا خواجه نائینی در خصوص میزان سرمایه‌گذاری خارجی صورت گرفته در استان طی سال جاری اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۴۷ طرح سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان رضوی به ارزش ۱۴۷ میلیون دلار توسط هیأت سرمایه گذاری خارجی به تصویب رسیده که این میزان سرمایه‌گذاری در سال گذشته به ارزش ۸۵ میلیون دلار بوده است؛ بنابراین سرمایه‌گذاری خارجی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: طی چند سال اخیر سرمایه‌گذاری‌ در خراسان رضوی به لحاظ تعداد رتبه اول و تاکنون در نیمه نخست سال جاری سرمایه‌گذاری به لحاظ رقم رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی خراسان رضوی در پاسخ به اینکه بیشترین سرمایه‌گذاری در استان در چه بخش‌هایی صورت گرفته است، تصریح کرد: صنایع بسته‌بندی، هتل آپارتمان، صنایع فولاد به ویژه تولید میلگرد از جمله بخش‌هایی است که بیشترین سرمایه‌گذاری در آن صورت گرفته است.

خواجه نائینی در خصوص اینکه بیشترین سرمایه گذاری انجام شده از سوی چه کشورهایی بوده است، افزود: بیشترین سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در استان به لحاظ تعداد افغانستان و به لحاظ رقم مربوط به چین است. بازارهای هدف استان تنها در کشورهای شیعه نشین از جمله افغانستان، پاکستان و چین است و هنوز سرمایه‌گذاری در کشورهای آسیای میانه انجام نشده است.

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی خراسان رضوی موانع اداری بر سر راه صدور مجوزهای کسب و کار را از جمله مشکلات پیش‌روی سرمایه‌گذاری خارجی ذکر و عنوان کرد: فضای کسب و کار یکی از اولویت‌های وزارت اقتصاد محسوب شده و موانع اداری این فضا از جمله موانع سرمایه‌گذاری در استان است. سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان رضوی از لحاظ اقامت، پروانه کار، صدور مجوز تاسیس و ثبت شرکت بر خلاف استان‌های دیگر در محل سرمایه‌گذاری این استان صادر می‌شود. هماهنگی تامین زیر ساخت‌ها برای سرمایه گذاری به صورت سنتی انجام می‌گیرد که این موضوع فرایندهای سرمایه گذاری را برای سرمایه‌گذاران بسیار طولانی می‌کند. اگر این موضوع به طور الکترونیکی انجام شود بی شک در فرایند سرمایه گذاری کمک شایانی خواهد کرد./ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.