×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
بدون حمایت دولت، توسعه حمل‌ونقل ریلی ممکن نیست

به گزارش توس اکو ، سید عبدالله ارجائی در مراسم روز ملی حمل‌ونقل که در محل تالار شهر مشهد برگزار شد، گفت: حمل‌ونقل پیشگام توسعه است. حمل‌ونقل عمومی تاثیر مستقیمی در سفره مردم دارد. توسعه حمل‌ونقل یکی از راه‌‌‌‌‌های کنترل مشکلات کلان شهرها است. گاهی بخاطر مواردی گرفتار کار نمایشی می‌شویم. برای اینکه بتوانیم بهتر مسائل را توسعه بدهیم باید از کار نمایشی دست برداریم و کار‌‌‌‌های زیربنایی انجام دهیم.
ارجائی خاطرنشان کرد: کشور نیاز دارد در کلان‌شهرها که بیشتر جمعیت در آن محدوده است، حمل‌ونقل ریلی را توسعه دهد. تقاضا می‌کنم این تصمیم اضافه‌شدن ۵هزار اتوبوس به کلان‌شهرها را ادامه دهند و امیدواریم این امر محقق شود.
او تأکید کرد: خواستار این هستم که در بودجه جدید رقم خوبی برای حمل‌ونقل گذاشته شود. کار خوب آقای زاکانی برای تأمین واگن می‌تواند در کلان‌شهرهای دیگر ادامه داشته باشد. بدون حمایت دولت، توسعه حمل‌ونقل ریلی ممکن نیست.
وی افزود: هرچند ممکن است در دوره شما خط مترو به بهره‌برداری نرسد اما آیندگان راه را ادامه می‌دهند. مسایل اساسی را مدنظر قرار دهید و در کلانشهرها با توجه به کثرت جمعیت باید حمل و نقل ریلی را توسعه دهیم.
ارجائی اظهار کرد: همه باید کمک کنیم تا قانون هوای پاک اجرا شود. بیشترین آلودگی مربوط به منابع متحرک است اما شهر مشهد بیشترین آلودگی مربوط به برق کثیف است که خواهش دارم این طرح متوقف یا سیکل آن عوض شود. حدود ۴۰ درصد تصادفات درون شهری مربوط به موتورسیکلت است که دو مشکل آلودگی هوا و آلودگی صوتی ایجاد می‌کند. امیدواریم با طرح واگذاری موتور برقی این آلودگی‌ها کمتر شود.
ایمان فرهمندی، ریاست کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد در همایش روز ملی حمل ونقل اظهار کرد: ۲۶ آذر روز حمل و نقل و رانندگان است. تا زمانی که به رانندگان اهمیت ندهیم، حمل و نقل پا نمی‌گیرد. افراد مختلفی در حمل و نقل نقش دارند، اما همکاران در رده‌‌‌‌‌های فنی، رانندگان و انتظامی نقش کلیدی دارند و نباید آنها فراموش شوند.
وی افزود: وقتی می‌توانیم حمل و نقل موفق داشته باشیم که نگاه جامع داشته باشیم. حمل و نقل پایه توسعه شهر است و تمام ارکان شهر از آن تاثیر می‌گیرد. اگر به جامعیت نرسیم، در معیشت رانندگان و فنی فکر نکنیم و تصمیم درست نگیریم سیاست‌‌‌‌های کلان نیز به نتیجه نمی‌رسد. جامعیت در حمل و نقل بسیار اهمیت دارد.
علیرضا زاکانی، شهردار تهران نیز عنوان کرد: امروز ظرفیت بالایی در سطح کشور داریم. مجموعه مدیریت شهری سطح بالایی برای خدمت گذاری دارند. اگر تصمیمی در شورای شهر گرفته شود و توسط شهرداری اجرا گردد، نتیجه آن در سطح شهر دیده می‌شود. شهرداری ها از قبل از تولد تا بعد از مرگ فرصت خدمت به مردم را دارند.
وی ادامه داد: نقش شهرداری ها در مشکلات نقش بالایی و می‌توانند شرایط جامعه را به سوی زیست بهتر سوق دهند. منابع دولت محدود است و با منابع دولتی نمی‌توان بار شهر را کمتر کرد. مولد سازی شهرداری مهم است، خودمان باید منابع تولید کنیم و هزینه نماییم. راه حل حمل و نقل مولد سازی و ظرفیت سازی است.
شهردار تهران متذکر شد: مجمع کلان شهر‌‌‌‌های کشور، نقش مهم انتقال تجربه موفق به دیگر مجموعه ها را می‌تواند ایفاء کند. همه ما مسئول هستیم این تجربیات را منتقل کنیم و از آن استفاده نماییم.
سید خلیل منبتی، معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در این همایش بیان کرد: در نشست کمیسیون حمل و نقل مجمع شهرداران کلان شهر‌‌‌‌های کشور که در مشهد برگزار شد، مباحث مهمی ازجمله نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، تأمین مالی پروژه‌ها، سهم شهرداری‌ها از عوارض، تجهیز ناوگان و کاهش تصادفات، مطرح شد و قول‌‌‌‌‌های مساعدی از سوی مدیرکل حمل‌ونقل وزارت کشور برای کاهش و رفع مشکلات داده شد که منتظر اخبار خوب آن هستیم.
وی اضافه کرد: یکی از مواردی که در شهر مشهد با تأکیدات شهردار و شورای اسلامی شهر پیگیری و به نتیجه رسید، ارائه موتورسیکلت برقی در سطح استان خراسان رضوی بود، که امروز شاهد امضاء تفاهم‌نامه و رونمایی از طرح توسعه استفاده از موتوربرقی تا سقف ۱۰۰ هزار موتور و با تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی خواهیم بود. این طرح می‌تواند به هوای پاک مشهد و کاهش استفاده از خودرو شخصی در سطح شهر کمک کند.
در انتهای این همایش تفاهم‌نامه خرید ون و تاکسی با موسسه مالی اعتباری ملل و مجمع کلان شهر‌‌‌‌های کشور برای توسعه ناوگان حمل و نقل سبک، تفاهم‌نامه ایجاد صندوق منفعت بهینه سازی سوخت بین بانک شهر و مجمع کلان شهر‌‌‌‌های ایران، همچنین قرارداد اجرایی و تعهدات مالی بین بانک قرص الحسنه مهر و شهرداری مشهد برای خرید موتورسیکلت برقی امضاء شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.