×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
۵.۸ میلیون زائر نوروزی وارد خراسان رضوی شدند

به گزارش توس اکو، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد روز شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود : بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ نفر از این تعداد تاکنون وارد مشهد شده اند.

وی با بیان اینکه به صورت میانگین طی این مدت ۸۲ درصد از اماکن رسمی، ۷۴ موقت و ۲۸ درصد اضطراری تکمیل شده شده است، بیان کرد:روز گذشته ۵۳۷ هزار و ۷۷ زائر وارد استان خراسان رضوی شدند.

معاون استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه تمهیداتی برای رعایت موازین شرعی در محیط های مربوط به زایران صورت گرفته است، افزود: صرفا در واحدهای اقامتی برای زائرانی که امکان روزه گرفتن ندارند، امکانات لازم پیش بینی شده است .

وی ادامه داد: بنابراین هیچ واحد صنفی و پذیرایی خارج از این چارچوب در ساعات روز فعالیت ندارد.

حجت الاسلام گنابادی نژاد بیان کرد: دیده شده برخی زایران در خیابانهای منتهی به حرم در خودرو شخصی حضور دارند که خودشان علاقه به حضور در واحدهای اقامتی یا پذیرایی ندارند که به شرایط خاص خودشان باز می‌گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: زیارت خانوادگی با هدف همدلی بیشتر، هدف برنامه ریزی ها بوده است لذا تلاش شد زائران را به صورت مبدا به مبدا هدایت کنیم .

سید جواد موسوی با بیان اینکه حدود ۹۶ هزار نفر با رشد ۱۴ درصدی نسبت به پارسال از اماکن تاریخی استان بازدید کرده اند، افزود : در ایام پایانی سال تاکنون ۱۶۰ بازرسی و بیش از چهار هزار و ۸۰۰ مورد بازدید از تاسیسات گردشگری استان انجام شده است .

وی بیان کرد: ۴۹ واحد متخلف طی این مدت مهر و موم و حدود ۶۰۰ میلیون ریال به زائران عودت داده شده است .

موسوی گفت: طی این مدت ۶۶ هزار و ۱۷۵ زایر خارجی وارد استان شده است.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.