×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 15 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
۵۸ پروژه‌ آموزشی و پرورشی در خراسان رضوی بهره‌برداری شد

به گزارش توس اکو، مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در آیین افتتاح این پروژه ها با تبریک دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی ایران بر تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی تاکید کرد.

سید امیر شوشتری گفت: به یاری خدا سه شنبه‌های امید در خراسان رضوی فراگیر می‌شود. این طرح ابتدا از مشهد شروع شد و بعد در دیگر شهرستان‌ها نیز ادامه پیدا کرد. اکنون فضای هم بستگی و همدلی بین نهادها استان بخصوص دستگاه‌های تعلیم و تربیت وجود دارد.

وی افزود: دو سال است همه دارایی های آموزش و پرورش استان که در گذشته بدون استفاده بود برای مولد سازی اختصاص داده شده است. یک سال و نیم است تمام اقدامات در استان صورت گرفته و منتظر مجوز تهران هستیم تا مولد سازی انجام گیرد.مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: ما تاکنون ۱۰ بسته مولد سازی تقدیم کردیم که آخرین آن بسته رونق بود، امیدواریم هر چه زودتر مجوز صادر شود چون زمان و توان و ثبات مدیریت اندک است و این دست و دل‌بازی، همدلی و همبستگی که اکنون در استان وجود دارد، همیشگی نیست.

شوشتری با بیان اینکه توسط اداره کل نوسازی مدارس خراسان رضوی هزار کلاس برای اول مهر و اکنون ۲۴۰ کلاس برای دهه فجر تحویل می‌شود، اظهار داشت: در ۱/۵ سال گذشته ۱۴۰ میلیارد تومان تجهیزات هنرستانی تحویل داده‌ایم. در توزیع متوازن تحصیلی ۴۸ درصد به سمت هنرستان‌ها هدایت می‌شوند. ۸۰ درصد هنرجویان در حین تحصیل و یا بعد از تحصیل شاغل می‌شوند.وی تاکید کرد: عدالت آموزشی اقتضاء می‌کند، هنرستان‌ها هم از پیشرفته ترین تجهیزات استفاده کنند و هم بهترین تجهیزات با بهترین کیفیت داشته باشند. واگذاری و ارسال تجهیزات هنرستانی باز هم ادامه خواهد داشت تا تمام هنرستان‌های سطح استان از بهترین و بروزترین وسایل آموزشی و کمک آموزشی بهره‌مند گردند.

 در سطح استان ۷ میلیون متر مربع فضای آموزشی داریم

جاسم حسین پور، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان رضوی نیز با گرامیداشت دهه فجر ابراز کرد: امروز مصادف با دومین روز دهه فجر، شاهد افتتاح و بهره‌برداری پروژه‌های آموزش و پرورش در سراسر کشور هستیم. که در خراسان رضوی ۵۸ پروژه و ۲۴۸ کلاس به زیربنای ۲۱ هزار و ۶۹۰ با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان، همزمان با دیگر استان‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

حسین پور ادامه داد: از چند ماه پیش ما هر سه شنبه با حضور مسئولین استانی و کشوری یک مدرسه را با تجهیزات نوین مخصوصا در حاشیه شهر افتتاح می‌کنیم. همچنین با اعتبار ۳/۶ همت و همکاری مدیران مرتبط استانی این مزیت ایجاد شده تا برای دو تا سه سال ۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس از محل اعتبارات مولد سازی و همین میزان توسط مجمع خیرین، فضای آموزشی ایجاد شود.

مدیرکل بازسازی و تجهیز مدارس خراسان رضوی گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایجاد فضای آموزشی بود اکنون در کشور ۷۰ میلیون متر مربع فضای آموزشی وجود دارد که ۱۰ درصد آن در خراسان رضوی است. با همت خیرین محترم اکنون در سطح استان ۷ میلیون متر مربع فضای آموزشی داریم که اغلب آن بعد از انقلاب ایجاد شده‌ است.

 

لزوم مشارکت تمام ارگانها برای مدرسه سازی

احمد قنبرنژاد، مدیرکل حقوقی سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس کشور نیز اظهار کرد: در بحث نظام تعلیم و تربیت با یک بحث نرم افزاری که معلم و دانش آموز و یک بحث سخت افزاری که تجهیزات است، روبرو هستیم. سازمان نوسازی و تجهیز در کشور هم وظیفه ساخت، هم بازسازی و هم توسعه و تجهیز را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: سه هدف برای این سازمان تدوین شده که در راستای این اهداف حرکت کنیم. مقام معظم رهبری توصیه‌هایی کردند که مدرسه را چگونه بسازیم تا مرکز آموزش تعلیم و تربیت باشد. باید معماری مدارس ایرانی اسلامی در راستای سند تحول و ساحت‌های ۶ گانه باشد.

قنبرنژاد افزود: کیفیت سازی، مقام سازی و استاندارد سازی اهدافی است که در سازمان پیگیری می‌شود. توجه به مناطق محروم و کم برخوردار خیلی هدف‌گذاری کردیم و در حال حاضر استان سیستان و بلوچستان بیشترین مدارس افتتاح در دهه فجر را دارد.

مدیر کل حقوقی سازمان نوسازی مدارس تصریح کرد: مشارکت تمام ارگانها برای مدرسه سازی لازم است و خیرین بازوی توانمند ما هستند. توجه به صنعتی سازی، تعامل با دیگر دستگاه‌ها که در قانون نیز تاکید شده است، از دیگر اهداف است. ۸۰ درصد پروژه نیمه تمام دارین که باید تکمیل شوند و اعتبارات دولتی کم است و نیاز به تامین اعتبار از طریق مردم، خیرین و فروش املاک مازاد به روش مولد سازی است، تا به بهره‌برداری برسد.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.