×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۴هزار بهورز جدید در دولت سیزدهم جذب شد

دکتر بهرام عین‌اللهی در اختتامیه همایش کشوری بهورزان در مشهد اعلام کرد: اگر دستاورد‌های انقلاب اسلامی را برشمریم، قطعا نظام سلامت و پزشکی ایران از جمله مهم‌ترین دستاورد‌های این انقلاب است و بهورزان از نماد‌های این پیشرفت هستند.

وی ادامه داد: سال‌های پیش از انقلاب و حتی سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب، پزشکان بی‌کیفیت خارجی در کشور بودند و میزان مرگ‌ومیر مادران باردار، کودکان زیر ۴ سال، دسترسی آب سالم و امید به زندگی در شرایطی رقت‌بار بود. اما اکنون همه آمار‌ها حکایت از پیشرفت ملی ما دارد.

عین‌اللهی تأکید کرد: وزارت بهداشت با ساختار کنونی در سال ۱۳۶۴ در پاسخ به گستردگی نیاز‌های مردم در حوزه سلامت بود و بهورزان هم در همین راستا در بطن نظام پزشکی ایران به وجود آمدند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: ایجاد شبکه سلامت، افزایش نیروی انسانی و البته تربیت بهورزان جدید همه در راستای تأمین نیاز جامعه بوده و هست.

عین‌اللهی تصریح کرد: در کنفرانس بین‌المللی قاهره، نظام بهداشت و سلامت جمهوری اسلامی ایران در همه شاخص‌ها برتر از همتایان منطقه‌ای خود بود و تنها شاخص منفی ما، وضعیت سیگار بود؛ ۱۳درصد مرگ‌و‌میر هم‌وطنان ما بر اثر استعمال دخانیات است و باید جلو‌ این آمار گرفته شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: اکنون ۳۱ هزار بهورز در ۱۸ هزار خانه بهداشت سراسر کشور خدمت می‌کنند و ۳ هزار و ۹۹۲ دانشجوی بهورزی در ۲۱۶ آموزشگاه بهورزی زیر نظر یک هزار و ۲۰۰ مربی آموزش می‌بینند. مفتخریم اعلام کنیم که ۴ هزار بهورز جدید به چرخه سلامت و بهداشت کشور افزوده شدند و مجوز جذب بیشتر را کسب کرده‌ایم. هرچه بهورزان ما بیشتر شوند، ارتقای سلامت و بهداشت عمومی در دسترس‌تر است.

وزیر بهداشت اظهار کرد: در دولت سیزدهم، ۸۵۰ پروژه بهداشتی در مساحتی بیش از ۳۵ هزار و ۸۰۰ مترمربع تمام شده است و به‌زودی ۵۰۰ خانه بهداشت تجهیز می‌شوند و به بهره‌برداری می‌رسند. همچنین ۲هزار پروژه بهداشتی نیز تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.