×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۳۰ درصد از حجم کل سرمایه‌گذاری‌های کشور در خراسان رضوی انجام می‌شود

به گزارش توس اکو و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی،احمد تجری در بازدید از غرفه خراسان رضوی در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران اظهار کرد: اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی برای این نمایشگاه ۲۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری گردشگری تهیه کرده که با سلایق مختلف سرمایه‌گذار سازگار بوده و به گونه‌ای است که می‌توانند از این فرصت‌ها استفاده کنند.

وی اضافه کرد: استان خراسان رضوی با محوریت شهر مقدس مشهد همیشه محل رجوع بسیاری از زائران حضرت رضا(ع) است و علاوه بر گردشگری زیارتی در زمینه گردشگری شهری، میراث فرهنگی، و گردشگری طبیعت از غنای بالایی برخوردار است.

تجری ادامه داد: این استان در حوزه‌های سه‌گانه میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ظرفیت‌های کاملی را در خود جای داده و یکی از نیازهای این استان توسعه زیرساخت‌های گردشگری برای ارائه خدمات به زائران و گردشگران است.

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته است کل حجم سرمایه‌گذاری که در حوزه زیرساخت‌های گردشگری کشور صورت می‌گیرد رقمی حدود ۳۲۰ هزار میلیارد تومان است با اقداماتی که در اداره کل میراث‌ فرهنگی خراسان رضوی و اقداماتی که بخش خصوصی انجام داده است، حدود ۳۰ درصد از حجم کل سرمایه‌گذاری کشور در این استان انجام می‌شود.

مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یادآور شد: این حجم سرمایه‌گذاری همت بخش خصوصی و بخش دولتی استان در حوزه توسعه زیرساخت‌ها را نشان می‌دهد.

تجری گفت: در وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تلاش می‌کنیم در تسهیل صدور مجوزها و تامین منابع مالی بر اساس اعتبار تخصیص یافته برای تکمیل و به سرانجام رساندن پروژه‌ها همراهی لازم را داشته باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.