×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۱۷ کارواش پرمصرف در مشهد پلمب شده است

سید محمد تفضلی، معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهرستان مشهد نیز در نشست بررسی مصرف واحد‌های صنفی پرمصرف در حوزه آب با محوریت کارواش‌ها، با ارائه آمار و اطلاعاتی از مصرف کارواش‌های سطح شهر گفت: به‌طور کلی، ۳۷۸ کارواش در سطح شهر فعال هستند که از این میان، ۳۰۳ کارواش جواز کسب رسمی دارند، ۱۷ کارواش پرمصرف پلمب شده، ۱۵ کارواش در مسیر روال اداری پلمب هستند و ۳۵ اخطار مصرف هم به کارواش‌ها ابلاغ شده و در دوره مهلت دهی برای اصلاح الگو هستیم.

وی افزود: اگرچه طبق روال در شست‌وشوی دستی خودروها، میزان مصرف به حدود ۵۰۰لیتر می‌رسد و مصرف کارواش‌ها به ازای هر خودرو، از ۳۰لیتر آب فراتر نمی‌رود، اما روش‌های نوین شست‌وشو از بازچرخانی گرفته تا بخارشویی پیش از کف‌شویی باعث شده تا در بسیاری از کارواش‌های مشهد حتی مصرف آب به ۱۰لیتر به ازای هر خودرو برسد.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهرستان مشهد تصریح کرد: با این حال یکی از چالش‌های مجموعه کارواش‌ها، نشتی مداوم لنس و ازکارافتادگی واترجت‌هاست. این مسئله با در نظر گرفتن افزایش ۳۱۷درصدی نرخ آب برای کارواش‌ها و گران شدن ۴۰۰درصدی مواد شوینده، شرایطی را رقم‌زده که آموزش کارکنان کارواش‌ها به‌عنوان یک اولویت راهبردی باید در دستور کار قرار بگیرد و الگوی مصرف از اساس اصلاح شود

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.