×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
۱۰ درصد هزینه مترو از شهروندان دریافت می شود

به گزارش توس اکو، بهرام نکاحی در نشست خبری در آستانه سیزدهمین سالروز بهره‌برداری قطارشهری مشهد در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: به عنوان جانشینان مردم در حوزه بهره برداری، توقع داریم مجموعه های حاکمیتی و مدیریت شهری در تحقق مطالعات و دستیابی به افق طرح یعنی چهار خط مترو مشهد تسریع کنند و امیدواریم باقی مانده خطوط که در مرحله ساخت است، هرچه زودتر به پایان برسد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد بیان کرد: در ایام سال جدید طرح های عمومی در قالب استقبال از بهار انجام و ویژه برنامه هایی در سطح شهرداری برگزار می شود. یکی از اقدامات در بخش بهره برداری قطار شهری توجه به جابه جایی مسافر است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در حوزه ایستگاهی توجه ویژه ای به هویت شهری و معماری نشده است، اضافه کرد: در حال حاضر در سطح جهان و کشور مترو امن ترین مود سفر برای استفاده کنندگان است و معمولا ساعت ۲۲ یکی از پر مسافرترین زمان ها است که نشاندهنده امنیت بالای استفاده از مترو است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد تصریح کرد: برای استقبال از بهار امسال نیز در حوزه آذین بندی و اقدامات زیبایی فضای ایستگاهی برنامه هایی پیش بینی شده و طرحی با همکاری حوزه های مختلف به صورت پابلوت اجرا خواهد شد که شامل طرح استقبال از مسافرین و مهمانان است همچنین در ایام منتهی به پایان سال تمام ظرفیت ها به کار گیری خواهد شد.

نکاحی در خصوص حوادث حریم قطار و افزایش امنیت گفت: از ابتدای ورود به قطار شهری عوامل مختلفی، کنترل و نظارت بر رفتار مراجعه کنندگان را برعهده دارند و لحظه ای غفلت ممکن است منجر به حادثه شود و تلاش داریم حوادث به حداقل ممکن برسد و با دستگاه های مختلف ارتباط و آسیب شناسی کنیم و شاید نیاز است از اصحاب رسانه کمک کنند. طرح مراقبت باید عمومی شود و در ۱۳ سال گذشته فقط یک مورد حادثه تجاوز به حریم ریلی داشتیم و تلاش داریم سطح ایمنی به حداکثر برسانیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد در خصوص تامین لوازم یدک اظهار کرد: تازمانی که قطار باشد و خدمت ادامه داشته باشد، تامین قطعه و تامین مالی چالش است چه بسا که بیشتر قطعات تولید خارجی است و محدودیت های واردات و مالی ما را با چالش روبه رو می کند. خوشبختانه در مجموعه مدیریت شهری و قطار شهری تا امروز چالشی در حوزه تامین مالی و قطعات یدکی به صورت جدی وجود نداشته است.

نکاحی بیان کرد: همچنین اورهال جز دستورالعمل هایی است که بنا بر دوره زمانی استاندارد باید انجام شود و درحال حاضر خط دو به مرز اورهال نزدیک شده که در این زمینه جلساتی برگزار شده و در حال انعقاد تفاهم نامه برای استفاده از ظرفیت واگن سازی تهران هستیم.

وی افزود: هزینه تمام شده یکی از چالش های همیشگی است و دو پارامتر تعداد مسافر و هزینه بهره برداری و تعمیر و نگهداری در این زمینه تاثیرگذار است. براساس تورم حوزه حمل و نقل که از سوی بانک ملی اعلام شده، هزینه تمام شده امسال بیش از هفت هزار و در سال آینده برای هر مسافر حدود ١٢٩ هزار ریال است که فقط ١٠ درصد این هزینه از شهروندان از طریق بلیط دریافت می شود.

نکاحی در خصوص علت توقف در ایستگاه ها تصریح کرد: برخی توقف ها در ایستگاه ها به معنای نقص فنی نیست و بیشتر معضل اجتماعی بوده و ممکن است درگیری بین دو شهروند باشد لذا یکی از بدیهیات حوزه قطار شهری است. همچنین گاها در طراحی ها نواقصی وجود دارد مثلا دلیل سرعت پایین در ایستگاه وکیل اباد، قوس هایی است که در مبدا و مقصد پیش بینی شده است که باید اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه مترو امروز یک فرهنگ برای مردم ایجاد کرده و آن هم توجه به زمان و نظم پذیری است، اضافه کرد: برای سال آینده مطالعات حوزه معماری پیش بینی شده تا برای ۳۶ ایستگاه موجود باز طراحی داشته باشیم‌. درحال حاضر عمر ناوگان مترو ۳۰ است و ۱۷ سال عمر مفید در پیش رو است. همچنین امسال در شب سال تحویل خدمات ۲۴ ساعته خواهد بود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد عنوان کرد: نقص فنی در خط یک زیاد شده یکی از دلایل آن افزایش خدمات است در چند ماه گذشته تعداد قطار بیشتر و حداکثر ظرفیت را مورد استفاده قرار دادیم اما نقص عمده ای وجود ندارد که ایمنی سیر و سفر را تحت شعاع قرار دهد زیرا قطعات ساخت داخل و خارج قبل از دریافت تاییدیه کامل، روی سیستم نصب نمی شود.

نکاحی گفت: براساس مطالعات ۱۲۰ واگن برای خط یک پیش بینی شده بود که درحال حاضر ۶۰ واگن کمبود وجود دارد‌. و علی رقم اینکه تامین در حوزه شرکت ساخت است اما مدیران وقت شرکت بهره برداری با جلسات برگزار شده و معاونت حمل و نقل وقت طی نامه ای موضوع تامین ناوگان را به شرکت بهره برداری واگذار کرد و درحال حاضر ما به دنبال رفع کمبود هستیم و گزینش سازنده واگن در دو مرحله انجام می‌ شود که درحال حاضر مرحله اول تمام شده و در حال ورود به فاز بعدی هستیم تا به قسمت مورد توافق برسیم و از ظرفیت داخلی استفاده شود، همچنین تامین مالی نیز از سوی مدیریت ارشد شهری تاکید شده و به محض اخذ قرارداد و پیش پرداخت، واگن ها طی ۱۸ ماه تحویل داده می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.